واکنش اروپا پس از خروج دیپلوماتهای روسیه از چک

© AFP 2023 / John Thysالكساندر گروشكو معاون وزیر خارجه روسیه
الكساندر گروشكو معاون وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
گروشکو دیپلومات روسی گفته است که واکنش زنجیره ای در اتحادیه اروپا پس از اخراج دیپلمات های روسی از جمهوری چک را نمیتوان منتفی دانست

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر گروشكو معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشته است که مسکو معتقد است، پس از اخراج بی دلیل دیپلمات های روسی از پراگ، نمی توان واکنش زنجیره ای اتحادیه اورپا را منتفی دانست، اما امیدوار است که شرکای جمهوری چک در اتحادیه اروپا در موضع عقل باقی بمانند و در چنین مراحل دنبال نکنند.

روسیه: امریکا پشت اخراج دیپلمات های روسیه از چک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
روسیه: امریکا پشت اخراج دیپلمات های روسیه از چک است

گروشکو در پاسخ به سوال که آیا واکنش زنجیره ای با اخراج دیپلمات های روسی می تواند یا خیر، گفت: "هیچ چیز را نمی توان منتفی دانست، اما به نظر من ممکن در این شرایط شرکای چک در اتحادیه اروپا در موقعیت های عقلی باقی می مانند" در اتحادیه اروپا به دنبال جمهوری چک انتظار می رود.

وی تأکید کرد که اخراج دیپلمات های روسی از پراگ "اقدامی کاملاً بی سابقه ، غیرموجه ، غیر قابل قبول" است.

آندره بابیس، نخست وزیر چک، عصر 17 اپریل گفت كه مقامات این كشور مشکوك هستند كه سرویس های ویژه روسیه در انفجار انبار مهمات در Vrbetica در سال 2014 نقش داشته باشند. به نوبه خود، جان ژان هاما صدراعظم چکگفت که 18 دیپلمات روسی از کشور اخراج می شوند، که باید در ظرف 48 ساعت آن را ترک کنند و پولیس چک لیست تحت تعقیب شهروندان روسیه الکساندر پتروف و روسلان بوشیروف را نیز اعلام کردند.

عصر روز 18 اپریل ، روسیه اقدامات تلافی جویانه خود را اعلام کرد. سفیر جمهوری چک، ویتسلاو پیونکا، به وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه احضار شده ، مطلع شد که 20 نفر از کارمندان سفارت به عنوان شخصیت غیر گورا اعلام شده اند، که باید در ظرف 24 ساعت کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که اظهارات در مورد دخالت سرویس های ویژه روسیه در انفجار در Vrbetica پوچ ، بی اساس و دور از عقل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала