Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش تند فیفا و یوفا به تشکیل سوپرلیگ اروپا

© AP Photo / Keystone, Steffen SchmidtThe FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland
The FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
فیفا و یوفا رسماً مخالفتشان را با برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ اروپا اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رقابت‌های سوپرلیگ اروپا که با حضور 12 باشگاه معتبر جهان از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا تأسیس شده، با واکنش‌های فیفا و یوفا مواجه شده است. چرا که این باشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که معتبرترین مسابقات باشگاهی جهان است، خارج شوند.

لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
رنسانس در فوتبال اروپا؛ سوپر لیگ اروپا رسما تاسیس شد

نشریه «یورو نیوز» اعلام کرد علی‌رغم هشدارهایی مبنی بر اینکه برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ اروپا با پیگرد قانونی مواجه می‌شود اما 12 باشگاه نخبه تصمیم گرفته‌اند تا از ساختار موجود لیگ قهرمانان اروپا که توسط یوفا اداره می‌شود، خارج شوند.

چنین تصمیمی در واقع به لرزه در آوردن بزرگ‌ترین مسابقات ورزشی جهان است که طراحی آن توسط مالکان آمریکایی آرسنال، لیورپول و منچستریونایتد بوده است که هدفشان این است که حق امتیازات ایالات متحده را که در لیگ‌های بسته اداره کنند، به همان شکل در اروپا تکرار کنند.

یوفا در بیانیه ای مشترک همراه با فدراسیون های فوتبال اسپانیا، انگلیس و ایتالیا اعلام کرد؛ در صورت برگزاری این مسابقات عضویت این 12 باشگاه فوتبال در لیگ‌های فوتبال کشورهاغی خود لغو می شود و این باشگاه‌ها در هیچ مسابقه ای تحت نظر فیفا نمی‌توانند شرکت کنند.

فیفا رسماً با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مسابقات سوپرلیگ اروپا را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را خلاف قوانین می‌داند. ضمن اینکه یوفا نیز همانند فیفا، مخالفت رسمی خود را با این رقابت‌ها اعلام کرده است. باید دید هیئت مؤسس برگزاری سوپرلیگ اروپا چگونه می‌تواند رضایت فدراسیون جهانی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا را برای برگزاری مسابقات به دست آورد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала