ژنرال آمریکایی: عقب‌نشینی از افغانستان فاجعه است

© AFP 2023 / Saul Loebژنرال آمریکایی: عقب‌نشینی از افغانستان فاجعه است
ژنرال آمریکایی: عقب‌نشینی از افغانستان فاجعه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی خروج نظامیان این کشور از افغانستان را «اشتباه راهبردی بزرگ» و «فاجعه» توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال "اچ‌آر مک‌مستر"، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در گفت و گو  با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان  درخصوص طرح دولت "جو بایدن"  برای عقب‌نشینی از افغانستان اظهار داشت: به نظرمن این یک فاجعه دیگر است. ما دچار نوعی توهم در رابطه با واقعیت میدانی موجود شده‌ایم زیرا تصور ما این است زمانی که آمریکایی‌ها در افغانستان نباشند طالبان می‌گوید که جنگ را خاتمه بدهیم.

Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
کاخ سفید: هیچ تضمینی برای رویدادهای پسا خروج از افغانستان وجود ندارد

مک‌مستر  در ادامه انتقادات خود از این تصمیم اذعان داشت: اگر حمایت خود را از عملیات نیرو‌های افغانستانی کاهش دهیم یا قطع کنیم، این موضوع به گسترش جنگ منجر شده و ما از این پس  شاهد تکرار خشونت‌های بین سال‌های 1992 تا 1996 خواهیم بود.

نگرانی بابت امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکا از این کشور در حالی مطرح می شود که "اشرف غنی" روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان در پاسخ به این سوال که آیا نگران سقوط دولت افغانستان در پی حمله طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو نیستید، اظهار کرد: خیر، در دو سال گذشته بیش از  95 درصد عملیات‌ها توسط نیروهای امنیتی و انتظامی افغانستان انجام شده است.

براساس تصمیم جدید دولت بایدن، خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، قرار است از ابتدای ماه مه آغاز و تا 11 سپتامبر/20سنبله مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، پایان یابد.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала