"توهین به حضرت محمد"/ سفیر فرانسه در پاکستان تهدید به اخراج شد

© REUTERS / STRINGER"توهین به حضرت محمد"/ سفیر فرانسه در پاکستان تهدید به اخراج شد
توهین به حضرت محمد/ سفیر فرانسه در پاکستان تهدید به اخراج شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
سفیر فرانسه در پاکستان به دلیل نشر کاریکاتور حضرت محمد در رسانه‌ی این کشور تهدید به اخراج شد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان بیان داشت که اسلام آباد مساله اخراج سفیر فرانسه و کاهش روابط دیپلماتیک با پاریس را در پارلمان ملی بررسی خواهد کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هواداران حزب «تحریک لبیک» پاکستان که پیشتر در جریان اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان شده بودند، برای تحت فشار گذاشتن دولت اسلام آباد از روز دوشنبه بار دیگر تظاهرات بر پا کردند.

این تظاهرات گسترده در شهر‌های مختلف پاکستان با خشونت همراه بوده است به گونه‌ای که منابع خبری از کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن صد‌ها تن از جمله نیرو‌های پلیس خبر داده اند.

 نشر کاریکاتورهای حضرت محمد؛ جاده های پاکستان فلج شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
نشر کاریکاتورهای حضرت محمد جاده های پاکستان را فلج کرد

هواداران حزب جنبش لبیک پاکستان که یک حزب افراطی اسلام‌گرا است در اوایل این هفته برخی از مسیرهای اصلی در دو شهر لاهور (شرق) و کراچی (جنوب) را مسدود کردند و خواستار اخراج سفیر فرانسه از این کشور شدند. همچنین برخی از مسیرها در اسلام آباد، پایتخت نیز تا حدودی مسدود شد.

سعد رضوی، رهبر حزب جنبش لبیک پاکستان ساعاتی پس از درخواست برگزاری تظاهرات بزرگ در اسلام آباد، بازداشت شد. حزب جنبش لبیک پاکستان از اکتبر گذشته خواستار اخراج سفیر فرانسه به دلیل بازنشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو و سخنان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در دفاع از این موضوع شد.

از سال گذشته که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از حق مجله طنز شارلی ابدو برای بازنشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام حمایت کرده، احساسات ضد فرانسوی در پاکستان به شدت افزایش یافته است.

شارلی ابدو، مجله طنز فرانسوی که سال 2015 به خاطر چاپ کاریکاتور های پیامبر اسلام مورد حمله اسلام‌گرایان تندرو قرار گرفته بود، سال گذشته دوباره این کاریکاتورها را با تیتر «تاریخ را نمی توان بازنویسی و یا پاک کرد» چاپ کرد.

در شانزدهم اکتبر سال 2020 ، ساموئل پاتی یک معلم فرانسوی به دلیل نشان دادن همان کاریکاتور به کودکان در حین درس ، توسط یک باشنده چچن که در فرانسه زندگی می‌کرد به طرز وحشیانه ای به قتل رسید. برای پیروان اسلام ، هر تصویری از حضرت محمد غیرقابل قبول است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала