کمک ۵۰ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی برای واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا در افغانستان

© https://twitter.comکمک ۵۰ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی برای واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا در افغانستان
کمک ۵۰ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی برای واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
بانک انکشاف آسیایی ۵۰ میلیون دالر را برای کمک به دولت افغانستان برای تهیه واکسین های «بی خطر و باکیفیت» در برابر کووید-۱۹ تصویب کرد. 
واکسیناسیون بیش از 50 هزار نفر در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
واکسیناسیون بیش از 50 هزار نفر در افغانستان 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا، بانک انکشاف آسیایی امروز(سه‌شنبه، ۳۱ حمل) ۵۰ میلیون دالر را برای کمک به دولت افغانستان برای تهیه واکسین های «بی‌خطر و باکیفیت» ضد کووید-۱۹ و نیز تقویت ظرفیت تطبیق واکسین در کشور، تصویب کرد.

این بانک در اعلامیه ای نوشته است، كه این پروژه برای تهیه و انتقال شش میلیون دوز واكسین کرونا با برنامه ملی واكسیناسیون افغانستان کمک می‌کند.

ماساتسو گو آساکاوا رییس بانک انکشااف آسیایی میگوید: "دولت افغانستان در نظر دارد که برای ۶۰ در صد افراد واجد شرایط واکسین کرونا تزریق کند؛ بانک انکشاف آسیایی با فراهم آوری واکسین برای ۲.۶ میلیون افراد می خواهد در این برنامه ۱۱ در صد افراد را تحت پوشش قرار دهند. برنامه توزیع این واکسین از طریق شرکت  کواکس آماده می شود".

آقای آساکاوا میگوید: "در دسترس قرار دادن واکسین برای گروه های آسیب پذیر و تقویت برنامه ایمن سازی افغانستان به نجات جان افراد کمک می کند و یک گام حیاتی برای بهبود است".

وی افزوده است، که این کمک بخشی از تعهد قوی بانک انکشاف آسیاسی به افغانستان در امر مبارزه با کرونا و نیز دستیابی به اقتصاد پایدار است.

این کمک همچنین ظرفیت وزارت صحت عامه کشور را در برنامه ریزی، ارتباطات، هماهنگی و اجرای برنامه واکسین در سطح ملی تقویت می کند.

این در حالی است، که به گفته مسئولان وزارت صحت، از آغاز سال ۱۴۰۰ رقم دچار شدگان به کوید-۱۹ روزانه تا ۱۲۰ تن می‌رسد همچنان وزارت صحت می افزاید آمار مرگ میر ناشی از این ویروس روزانه از ۵ تا ۱۰ تن می رسد.

یادآوری می کنیم، که بر پایه آمارهای رسمی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ تن در سراسر کشور از اثر این ویروس جان باخته و ۱۷۶ مورد جدید دچار شدن به کووید-۱۹ نیز به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала