اعلامیه جنبش مقاومت درتقبیح به دستگیری وکیل مهدی راسخ 

© رخنامه جنبش مقاومت اعلامیه جنبش مقاومت درتقبیح به دستگیری وکیل مهدی راسخ 
اعلامیه جنبش مقاومت درتقبیح به دستگیری وکیل مهدی راسخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
نیروهای دولتی افغانستان امروز نماینده ولایت میدان وردک در مجلس نمایندگان را در حصه ای اول بهسود دستگیر کردند. 
آیا مهدی راسخ دستگیر شده است؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
آیا مهدی راسخ دستگیر شده است؟ 

به گزارش اسپوتنیک، جنبش مقاومت در برابر عدالت در واکنش این کار نیروهای دولتی افغانستان با نشر اعلامیه ای نوشته است، که مهدی راسخ نماینده ولایت میدان - وردک در مجلس نمایندگان ساعت 12 ظهر به وقت محلی در ساحه حصه اول بهسود و در منطقه‌ی «دهن قرغوی » بعد از محاصره نیروهای ارتش دستگیر و به بامیان انتقال یافته است. موتر حامل وکیل مهدی راسخ هنگام برگشت ازگلزار شهدای بهسود مورد اصابت چندین فیر مرمی قرار گرفت، در نتیجه یک محافظ اش زخمی گردید، ولی خود ودیگر نگهبانانش ازسلامتی برخوردار است. آخرین گزارشات میرساند که وکیل راسخ دربامیان تحت نظارت قرار دارد.

این جنبش افزوده است، که وکیل راسخ برای زیارت گلزار شهدای بهسود و شرکت در فاتحه ای این شهدا به بهسود رفته بود وبه عنوان نماینده مردم از فامیل های شهدا دلجویی میکرد. امابرخلاف همه ای نورمهای حقوقی و مصئونیت کامل پارلمانی، اورا محاصره کرده وبالایش فیر کردند. جنبش مقاومت برای عدالت درحالیکه این عمل نیروهای دولتی را به شدت تقبیح و محکوم میکند، بدینوسیله هشدار میدهد که هرچه زدوتر به بازداشت وکیل مهدی راسخ پایان داده شود. در غیر آن مردم ما از وکیل دلسوز، صادق ومتعهد خود در بهسود وکابل دفاع نموده و دست به اعتراضات گسترده میزند وتداوم بازداشت وکیل راسخ را هرگز تحمل کرده نمیتواند. در ادامه پیام این جنبش آمده است، که همچنان جنبش مقاومت از شخص رئیس پارلمان آقای میرر حمان رحمانی میخواهد که درباره دستگیری وکیل مهدی راسخ مداخله کرده وازاین عضو فعال پارلمان به دفاع برخیزد. رهایی بدون قیدو شرط وکیل راسخ بایدفوری انجام شود، در غیر آن تبعات این بازداشت برای دولت اشرف غنی بسیار سنگین تمام خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که امروز نیروهای دولتی افغانستان، مهدی راسخ نماینده مردم ولایت میدان وردک در مجلس نمایندگان را بدون کدام دلیل دستگیر کرده و به بامیان انتقال داده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала