ترامپ: تبانی روسیه و طالبان یک ادعای خیالی است

© AFP 2023 / JOE RAEDLEترامپ: تبانی روسیه و طالبان یک ادعای خیالی است
ترامپ: تبانی روسیه و طالبان یک ادعای خیالی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق ایالات متحده ادعا ها در خصوص "پاداش" روسیه به طالبان، برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان را یک ادعای خیالی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در صحبت با شبکه تلویزیونی Fox News اظهار داشت: «وقایع اخیر تایید کرده است که گزارشات برخی رسانه های آمریکایی در مورد آمادگی فدراسیون روسیه برای پرداخت پاداش به شبه نظامیان گروه طالبان در افغانستان برای قتل های نظامیان آمریکایی یک ادعای خیالی و یک دروغ آشکار است».

بازگشت امریکا به تبانی روسیه با طالبان؛ شکست در ویتنام و انتقام در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
بازگشت امریکا به "تبانی روسیه با طالبان"؛ شکست در ویتنام و انتقام در افغانستان

وی با اشاره به دوره مبارزه برای  کسب ریاست جمهوری و دوره رهبری خود در آمریکا گفت: "این نتیجه پنج  و نیم سال تحقیق و نوآوری بود."

 ترامپ اضافه کرد: "همین دیروز معلوم شد که همه این موضوعات در مورد روسیه جعلی بود".

 رهبر سابق آمريكا توضيح داد: "همه موضوعات در مورد پاداش به طالبان دروغ ثابت شد. اكنون آنها اعتراف می‌کنند كه همه اينها دروغ است. مانند تمام موضوعات ديگر."

این در حالی است که پیش از این جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز اظهار داشت که  شواهد اندکی وجود دارد که روسیه به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پادش پرداخته است.

 موضوع پاداش روسیه به طالبان، برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان را اولین بار در جون گذشته نیویورک تایمز گزارش داد و از سوی آقای بایدن بارها در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2020 ذکر شد تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت را به «عدم ایستادگی» در برابر روسیه متهم کند.

آقای ترامپ در آن زمان آن را «خبر جعلی» و «یک موضوع جعلی» خواند. وی بعداً در توئیتر اعلام کرد که در این مورد به وی اطلاع داده نشده است، زیرا مأموران اطلاعاتی آمریکا آن را معتبر نمی‌دانستند.

روز پنج‌شنبه، در یک نشست خبری، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که نهادهای اطلاعاتی تشخیص داده‌اند که «نسبت به این ادعاها» اعتماد کم و متوسطی وجود دارد.

او گفت دلیل آن این است که این اطلاعات از بازجویی شماری بازداشت‌شدگان افغان بدست آمده است.

او گفت: «جمع‌آوری این اطلاعات و داده‌ها چالش برانگیز است. در حالی‌که ارزیابی‌ها اعتبار کم تا متوسط به این گزارشات داده، ما احساس کردیم که برای جامعه اطلاعاتی مهم است که آن را بررسی کند.»

سال گذشته وقتی این خبر منتشر شد، باعث خش

روسیه پرداخت پاداش به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در این کشور را انکار کرده است. در انتخابات سال گذشته آمریکا، آقای بایدن به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد که با روسیه در ارتباط با این ادعا برخورد نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала