Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حمایت پی‌اس‌جی از یوفا؛ الخلیفی به پرز و هم‌دستانش پشت کرد

© AP Photo / Kamil Zihniogluأهداف مباراة باريس سان جيرمان ومارسيليا في الدوري الفرنسي
أهداف مباراة باريس سان جيرمان ومارسيليا في الدوري الفرنسي - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
ناصر الخلائفی می گوید "فوتبال بازی برای همه است" و قول داد که پاریسن‌جرمن به حضورش در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، شش تیم از لیگ برتر به همراه رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، اینتر و میلان روز یکشنبه مشخص که آن‌ها رقابت پرسود جدیدی زیر نام سوپر لیگ اروپا را تأسسی خواهند کرد و دیگر در لیگ قهرمانان اروپا اشتراک نخواهند داشت.

AS Roma, 2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
صف مخالفان سوپر لیگ طولانی‌تر شد؛ آ.اس رُم در سوپر لیگ اشتراک نمی‌کند

این تصمیم باشگاه‌های مطرح اروپا، مورد محکومیت گسترده‌ای قرار گرفت و حتی یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول و پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی که تیم‌های شان در سوپر لیگ حضور دارند، با این رقابت مخالفت کردند.

باشگاه‌هایی همچون پاریسن‌جرمن و بایرن مونیخ که انتظار میرفت در این رقابت‌ حضور داشته باشند، به سوپر لیگ نه گفتند و با قرار گرفتن در کنار یوفا، پرز و هم‌دستانش را تضعیف کردند.

هر دو باشگاه مخالفت شان با نشر بیانیه‌ای مشخص کردند و الخلیفی روز سه شنبه پس از انتخاب مجدد به عضویت کمیته اجرایی یوفا به عنوان نماینده انجمن باشگاه‌های اروپا مخالفت خود را با سوپر لیگ همگانی کرد.

او گفت:" پاریسن‌جرمن این اعتقاد راسخ را دارد که فوتبال برای همه یک بازی است. من از همان ابتدا در این مورد ثابت قدم بوده‌ام. ما معتقدیم که هر پیشنهادی بدون حمایت یوفا - سازمانی که نزدیک به 70 سال برای پیشرفت منافع فوتبال اروپا تلاش می کند، مشکلات را که اکنون جامعه فوتبال با آن روبرو هستند حل نمی‌کند، بلکه در عوض منافع شخصی برخی‌ها را تأمین می‌کند. پاریسن‌جرمن بر اساس اصول حسن نیت، عزت و احترام به همه به همکاری خود با یوفا، اتحادیه باشگاه‌های اروپا و همه ذینفعان خانواده فوتبال ادامه خواهد داد".

این در حالی‌ست که پرز و هم‌دستانش به باشگاه پاریسن‌جرمن 14 روز مهلت داده بود تا در مورد حضور در سوپر لیگ تصمیم قطعی‌اش را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала