Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سوپرلیگ اروپا را برای نجات فوتبال ساخته‌ایم؛ نمی‌توانند رئال را از لیگ قهرمانان حذف کنند

© AFP 2023 / GABRIEL BOUYSفلورنتینو پرز رئیس رئال مادرید Real Madrid Başkanı Florentino Perez
فلورنتینو پرز رئیس رئال مادرید  Real Madrid Başkanı Florentino Perez - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
رئیس سوپرلیگ اروپا می‌گوید برای آنکه فوتبال را از نابودی نجات دهیم مسابقات سوپرلیگ اروپا را راه‌اندازی کردیم و در اسرع وقت اولین دوره مسابقات برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، ایجاد سوپرلیگ اروپا با واکنش‌های شدیدی از سوی فیفا و یوفا مواجه شده اما فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید که ریاست اولین دوره سوپرلیگ اروپا را برعهده دارد، در گفتگویی از همه کسانی که واکنش منفی نسبت به این رقابت‌ها داشته‌اند انتقاد کرده است.

فلورنتینو پرز رئیس رئال مادرید  Real Madrid Başkanı Florentino Perez - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
طراح و کارگردان اصلی سوپرلیگ اروپا: فوتبال را به جایگاه واقعی آن می‌رسانیم!
پرز در گفت‌وگو با «ال چرینگیتو» اظهار کرد:«یوفا در قالب دیگری کار کرد که اولاً من آن را درک نکردم و ثانیاً درآمد لازم برای پس‌انداز فوتبال را تولید نمی‌کند. وقتی می‌گویم فوتبال را نجات دهید، منظورم نجات همه است. به این ترتیب حداقل تا 20 سال آینده می‌توانیم در صلح زندگی کنیم. وضعیت بسیار چشمگیر است. معتقدیم سوپرلیگ می‌توانند فوتبال را نجات دهد مانند جام اروپا که فوتبال را در دهه 50 نجات داد.»
وی در توضیح سوپرلیگ بیان کرد:«بزرگ‌ترین باشگاه‌های انگلیس، ایتالیا و اسپانیا مجبور شدند برای وضعیت واقعاً وحشتناکی که در آن قرار داشتند، راه‌حلی پیدا کنند. اتحادیه باشگاه‌های اروپا می‌گوید آنها 5 میلیارد یورو ضرر کرده‌اند، در رئال مادرید بودجه 800 میلیون یورویی داشتیم و با 700 میلیون کار را تمام کردیم. امسال به جای 900 میلیون یورو بیایید ببینید 600 میلیون یورو می‌گیریم. در دو فصل رئال مادرید 400 میلیون یورو از دست داد
پرز در پایان صحبت‌هایش در واکنش به حذف رئال مادرید از نیمه نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا گفت:«رئال مادرید حذف نخواهد شد. ما باید فوتبال را نجات دهیم. اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند فوتبال تا 2024 نابود می‌شود.»

سوپرلیگ اروپا، ایده‌ای است که فلورنتینو پرز به همراه چند تن دیگر از مدیران باشگاه های بزرگ اروپایی در حال عملی کردن آن هستند و با این حرکت خود به نوعی علیه یوفا و فیفا کودتا کردند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала