طالبان: در صورت برآورده شدن خواسته های ما، در موضع خود درباره کنفرانس استانبول تجدید نظر می کنیم

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان: در صورت برآورده شدن خواسته های ما، در موضع خود درباره کنفرانس استانبول تجدید نظر می کنیم
طالبان: در صورت برآورده شدن خواسته های ما، در موضع خود درباره کنفرانس استانبول تجدید نظر می کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان گفته است، که در صورت انجام شدن خواسته های ما، ممکن در موضع خود درباره شرکت در کنفرانس استانبود تجدید نظر کنیم. 
خلیلزاد خواستار اشتراک رهبران طالبان در نشست ترکیه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
خلیلزاد خواستار اشتراک رهبران طالبان در نشست ترکیه شد

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت، که طالبان ممکن است در صورت برآورده شدن خواسته های این گروه، در موضع خود درباره شرکت در کنفرانس در استانبول تجدید نظر کنند.

مجاهد گفت: "ما در كنفرانس تركيه با آن شرایطی كه آنها می خواهند ما شركت كنيم شركت نمی كنيم. اگر درخواست ها و ملاحظات ما برای نشست برآورده شود، مي توانيم در موضع خود تجديد نظر كنيم".
پیش از این شبکه تلویزیونی الجزیره با استناد به منبعی در شورای عالی آشتی ملی افغانستان گزارش داده بود، که گفته می شود کنفرانس درباره افغانستان در استانبول به دلیل امتناع نمایندگان گروه طالبان از شرکت در آن به تعویق افتاده است.
ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، رئیس بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه هم گفت، که مسکو امیدوار است که طالبان سرانجام در کنفرانس استانبول در مورد افغانستان شرکت کنند. کابلوف خاطرنشان کرد، که مسکو "مقدمات این رویداد را از نزدیک پیگیری می کند و روشن بود که اختلافات بین همه طرف های مذاکره کننده افغانستان هنوز هم بسیار زیاد است".
طالبان پیشتر اعلام کرده بودند، تا زمانی که همه نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، قصد شرکت در این کنفرانس ها را ندارند. در ماه اپریل ، مقامات امریکایی تصمیم به عقب نشینی نیروها از افغانستان پیش از 11 سپتامبر اعلام کردند، در حالی که پیش از این در مذاکرات در قطر ، تاریخ خروج نیروهای خارجی  اول ماه می تعیین شده بود.
پیش از این، وزارت خارجه ترکیه گفته بود، كه كنفرانسی با مشاركت نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان در مورد حل و فصل مشکل این کشور قرار است از 24 اپریل تا 4 می در استانبول برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала