واکنش طالبان به سخنان اشرف غنی: پشتیبانی غلامان از اشغالگران سبب زیان به زیربناها شده است

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutواکنش طالبان به سخنان اشرف غنی: پشتیبانی غلامان از اشغالگران سبب زیان به زیربناها شده است
واکنش طالبان به سخنان اشرف غنی: پشتیبانی غلامان از اشغالگران سبب زیان به زیربناها شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان در واکنش به سخنان رئیس جمهور افغانستان درباره زیان میلیاردی نوشت، که تجاوز و اشغال امریکا در گام نخست سبب زیان به زیربناهای افغانستان شده است. 

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با واکنش به سخنان اشرف غنی درباره زیان میلیاردی از سوی طالبان به زیربناهای این کشور در تویترش نوشت: "سبب زیان به زیربناهای افغانستان مبارزه و جهاد مردم ما نبوده، بلکې علت اول آن تجاوز و اشغال امریکا است".

او در ادامه پیامش افزوده است، که درجه دو حمایت غلامان از اشغالگران سبب شد که ملت ما زیان زیادی را ببیند، چون اشغال را تمدید کرد.

او در پایان پیامش نوشته است، که هر ملت بخاطر آزادی خود زیان را تحمل می کند ولی سبب زیان ملت ها نمی باشند.

یادآوری می کنیم، که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز سه شنبه (31 حمل) در سخنرانی خود نشست «هفته‌ حکومتداری و منابع بشری» گفت: "فراموش نکنیم که یک میلیارد دالر حرکات طالبان به زیربناهای افغانستان صدمه رسانده است. من به آنان می‌گویم که چرا خراب می‌کنید؟ اگر توانایی ساختن ندارید و برنامه‌ مثبت ندارید، حداقل از تخریب و ویرانی جلوگیری کنید".

او از گروه طالبان خواست که به‌ جای انفجار ماین‌ها و اقدام‌های مخربانه، «گل» و «گندم» بکارند و در در آبادی کشور سهم بگیرند. رئیس‌جمهور غنی خطاب به این گروه گفت هر پروژه‌ عام‌المنفعه را که طالبان تخریب می‌کنند، مردم افغانستان متضرر می‌شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала