انتقاد آمریکا از طرح روسیه برای محدودیت دسترسی به دریای سیاه

© Photo / Public domain/Tech. Sgt. Cody H. Ramirez/USAFКорабли НАТО в Черном море
Корабли НАТО в Черном море  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا طرح اخیر روسیه در مورد محدود سازی تردد کشتی های خارجی در دریای سیاه را "تشدید بی دلیل اوضاع" و تلاش برای بی ثبات سازی منطقه خواند و اعتراض خود را با آن ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای با ادعای اینکه این تصمیم اخیر روسیه «یک تشدید تنش بی دلیل در کارزار کنونی مسکو برای تضعیف و بی ثبات سازی اوکراین است»، اظهار داشت که ایالات متحده نگرانی عمیق خود را نسبت به طرح‌های روسیه برای ممانعت از تردد کشتی‌های خارجی و قایق‌های دولتی در بخشهایی از دریای سیاه ابراز می‌کند.

پنتاگون: اعزام کشتی‌های چنگی ما به دریای سیاه، امری عادی است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
پنتاگون: اعزام کشتی‌های جنگی آمریکا به دریای سیاه، امری عادی است

در 14 آوریل ، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه فرمانی را امضا کرد که به وزارت دفاع برای 20 سال در استفاده جداگانه از آب بخشی از خلیج تاگانروگ دریای آزوف به وزارت دفاع اعطا می کند.

در 14 آوریل ، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه فرمانی را امضا کرد که به وزارت دفاع برای 20 سال در استفاده جداگانه از آب بخشی از خلیج تاگانروگ دریای آزوف به وزارت دفاع اعطا می کند.

در 14 آپریل امسال ، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه فرمانی را  امضاء کرد که برای وزارت دفاع این کشور استفاده آزاد از آب های دریای سیاه در مناطقی از خلیج تاگانروگ دریای آزوف به مدت 20 سال را فراهم می‌سازد.

سازمان کشتی رانی و اقیانوس شناسی وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز در سایت خود اعلام کرد که از 24 آپریل  تا 31 اکتبر امسال حق عبور از دریای سرزمینی فدراسیون روسیه برای کشتی های جنگی خارجی و سایر شناورهای دولتی به حالت تعلیق درآمده است "

وزارت خارجه اوکراین به بسته شدن گذرگاه کشتی اعتراض کرد و آن را تلاشی برای نقض قوانین بین المللی خواند و پنتاگون خواستار لغو ممنوعیت ورود کشتی های خارجی به تعدادی از مناطق دریایی شد.

این در حالی است که کشتی  های نیروی دریایی آمریکا در حمایت از اواکراین وارد دریای سیاه شدند و  انگلیس نیز با همین هدف ناوهای خود را روانه این دریا کرده است.

اما سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که آمریکا با اعزام ناوهای خود به دریای سیاه، اقدام تحریک‌آمیز می‌کند. هیچ دلیلی برای حضور ناوهای آمریکایی در نزدیکی سواحل روسیه در دریای سیاه وجود ندارد. اینها اقدامات تحریک‌آمیز هستند. این گونه اقدامات در واقع تلاش برای بازی با اعصاب روسیه است که هیچ نتیجه‌ای به همراه ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала