آغاز مذاکرات ترکیه با روسیه برای خرید محموله دوم اس-400

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز مذاکرات ترکیه با روسیه برای خرید محموله دوم اس-400
آغاز مذاکرات ترکیه با روسیه برای خرید محموله دوم اس-400 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه ترکیه اظهار کرده است که انقره در حال مذاکره با روسیه برای خرید محموله دوم سامانه‌ دفاع هوایی اس-400 است.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، اعلام کرده است که ترکیه با روسیه درحال مذاکره روی خرید محموله دوم سامانه دفاعی اس-400 است.
آقای اوغلو گفت: "نماینده‌های ما بخصوص وزارت دفاع درحال گفتگو برای خرید اس-400 با طرف روسی هستند."
وی از موضع‌گیری ایالات متحده امریکا در مورد خرید سامانه دفاعی از سوی ترکیه نیز انتقاد کرد: "برای ما گفتن اینکه چی و از کی بخریم، اشتباه است، امریکا میداند که چرا ما این سامانه را خریداری کردیم. خریدیم چون به او نیاز داشتیم، و حالا نیز نیاز داریم."

هشدار امریکا به ترکیه: فعال‌سازی اس-400 عواقب جدی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
هشدار امریکا به ترکیه: فعال‌سازی اس-400 عواقب جدی دارد

وی افزود که اگر امریکا می‌خواهد از آنها بخریم، باید قیمت و شرایط مناسب را ارائه دهند.
وزیر خارجه ترکیه افزوده است که با اداره پیشین امریکا حتی خرید تفنگچه برای محافظت از رئیس جمهور مشکل بود.
این سیاستمدار ترکی می‌افزاید که انقره به اداره امریکا پیشنهاد کرده بودند بجای اینکه بجان هم بچسپند یک تیم فنی ایجاد کنند. او می‌گوید که ترکیه سوالات زیادی از امریکا در مورد حمایت از حزب كارگران كردستان دارد.
از اواسط ماه جون سال 2019، خرید دستگاه "اس-400"، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید دستگاه دافع هوا پاتریوت امریکایی بود. امریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید "اس-400" صرف نظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف- 35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون "مبارزه با مخالفین امریکا از طریق تحریم" موسوم به "کاتسا" وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص دریافت محموله دوم اس-400 ادامه داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала