در هرات قربانیان جنگ خواهان آتش‌بس فوری و ختم جنگ شدند

© https://twitter.com در هرات قربانیان جنگ خواهان آتش‌بس فوری و ختم جنگ شدند
 در هرات قربانیان جنگ خواهان آتش‌بس فوری و ختم جنگ شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
قربانیان جنگ در هرات، طی نشستی در شبکه نهادهای مدنی این ولایت از دو طرف مذاکرات خواستار برقراری آتش‌بس فوری و پایان جنگ شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، تعدادی از قربانیان جنگ در هرات، طی نشستی در شبکه نهادهای مدنی این ولایت از دو طرف مذاکرات خواستار برقراری آتش‌بس فوری و پایان جنگ شدند.

  لت‌وکوب جوانان در هرات به اتهام روزه ‌خواری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
لت‌وکوب جوانان در هرات به اتهام روزه ‌خواری

آنان تأکید می‌کنند که مردم از جنگ و خون‌ریزی خسته شده‌اند و در آرزوی صلح دایمی در کشور می‌باشند.

فعالان مدنی در هرات، به این باور هستند که افراد دارای معلولیت، طی سال‌های جنگ جاری در کشور، همواره از جمله آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بودند و حالا نگران حقوق‌ آینده خود هستند.

 غلام فاروق راسب از کنش‌گران مدنی در هرات، به روزنامه ۸صبح گفت که از عمده‌ترین نگرانی قربانیان جنگ در این ولایت، عدم تطبیق یک‌سان قانون بر عموم شهروندان است که در سال‌های اخیر به آن توجه نشده و همواره حقوق معلولان پای‌مال شده است.

محمد قاسم تکاور، رییس کمیته قربانیان جنگ در هرات، گفت که باید هیأت‌های مذاکرات صلح در دو جناح حکومت و طالبان، تصمیم درستی برای آینده کشور بگیرند که در آن حقوق همه شهروندان در نظر گرفته شود.

 او از دو طرف حکومت و طالبان خواهان آتش‌بس فوری شد و تأکید کرد که جنگ جاری در کشور مردم را به مرز تباهی کشانده است.

در پایان این نشست، قربانیان جنگ، خواهان تطبیق یک ‌سان قانون بر همه شهروندان، تطبیق معاشات و امتیازات معلولان براساس قوانین کشوری، پایان دادن به تبعیض با معلولان و حق مشارکت سیاسی در حکومت شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала