Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان سوپر لیگ عجیب و جنجالی؛ حالا چه اتفاقی می افتد؟

© AP Photo / Jon SuperТренер "Ливерпуля" Юрген Клопп во время матча 1/8 финала "Ливерпуль" - "Атлетико Мадрид" на стадионе в Ливерпуле
Тренер Ливерпуля Юрген Клопп во время матча 1/8 финала Ливерпуль - Атлетико Мадрид на стадионе в Ливерпуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
با ناکامی پروژه جنجالی سوپر لیگ که عمر فوق العاده کوتاهی داشت، حال باید دید فوتبال وارد چه مرحله ای خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سوپر لیگ با هدایت 12 باشگاه ثروتمند قاره اروپا تاسیس و باعث شد اتفاقات زیادی در فاصله 2 روز در دنیای فوتبال رخ دهد.

به نظر میرسد دشوار است وانمود کنیم فوتبال میتواند به روال عادی اش برگردد، طوری انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

فعلاً سوپرلیگی وجود ندارد، اما ایجاد سوپر لیگ نشان داد، فوتبال میتواند دست خوش تغییرات بزرگی شود.

پس از موضع تند یوفا بخاطر اشتراک تیم ها  در این رقابت ها و انصراف یکی پس از دیگری از مسابقات با بیانه های رسمی، به نظر میرسد یوفا ماهیت و قدرت بیشتری پیدا کرده است و به شکلی سیاست گذاری موفقش را به رخ همه تیم ها کشیده است.

اگر واضح تر بگوییم، به شکلی تمامی تیم های شرکت کننده در سوپر لیگ، رقابت را به یوفا باختند و مجبور شدند دوباره زیر چتر این نهاد فوتبال بازی کنند.

یوفا این هفته قالب جدید لیگ قهرمانان را که از فصل 25/2024 آغاز خواهد شد را تأیید کرده است. فورمتی که رقابت های مرحله گروهی را از 32 به 36 تیم بالا برده است.

لیگ قهرمانان با فورمت جدیدش 180 مسابقه در مرحله گروهی خواهد داشت، دقیقاً همان تعداد رقابتی که قرار بود در سوپرلیگ بازی شود.

در واقه در فورمت جدید لیگ قهرمانان، هر تیم 10 بازی انجام می دهد که در واقع باز هم کمتر از 18 بازی پیشنهادی در سوپرلیگ است اما نسبت به فورمت کنونی اش افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش تعداد بازی ها یکی از خواسته های کلیدی باشگاه های برتر اروپا بود، زیرا این کار باعث میشود آنها از طرق فروش تکت، حق پخش تلویزیونی و تکت ووو در آمد بیشتری داشته باشند.

با تمام این ها، الکساندر چفرین رئیس یوفا که از انصراف تیم های صاحب نام از حضور در سوپر لیگ استقبال کرده می گوید: "مهم این است که دوباره حرکت و وحدت ایجاد کنیم"

وی گفت: "من دیروز گفتم که پذیرفتن یک اشتباه قابل تحسین است و باشگاه ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند. اما اکنون آنها دوباره به رکاب فوتبال بازگشته اند و من می دانم که آنها نه تنها برای مسابقات ما، بلکه برای تمام فوتبال اروپا چیزهای زیادی برای ارائه دارند. "

وی افزود: "مهمترین چیز در حال حاضر این است كه ما رو به جلو حرکت کنیم و وحدتی را كه قبل از این اتفاقات تلخ از آن برخوردار بودیم، دوباره ایجاد کنیم و با هم پیش برویم."

با تمام حرف و حدیث های فراوانی که سوپر لیگ تا کنون داشته، تیم های رئال مادرید و بارسلونا هنوز در خصوص ماندن و یا رفتن از سوپر لیگ بیانیه ای منتشر نکرده اند. این در حالیست که یونتوس و میلان هم به طور رسمی از این رقابت ها کناره گیری نکرده اند.

یوونتوس فقط اعلام کرده در حال حاضر برگزاری سوپر لیگ امکان پذیر نیست.

به نظر میرسد این رشته سر دراز دارد و نمیتوان به صورت قطعی انصراف این تیم ها را نقطه پایانی برای سوپر لیگ دانست.

اسپانسرهای بزرگی که قرار بود این لیگ را تمویل کنند و از همه مهم تر قوانین سفت و سختی که برای تیم ها در نظر گرفته شده بود، شرایط را طوری نشان میداد که کنار کشیدن از سوپر لیگ آسان نباشد، اما این اتفاق رخ داده است.

به نظر میرسد باید منتظر واکنش نفر اول سوپر لیگ، فلورنتینو پرز بود.

قرار است جلسه کمیته اجرایی یوفا فردا برگزار شود که طبق گزارشات منتشر شده تیم هایی در رقابت های سوپر لیگ اعلام حضور کرده بودند، محروم نخواهند شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала