پوتین تاریخ به کارگیری موشک "سرمت" را نام برد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین تاریخ به کارگیری موشک "سرمت" را نام برد
پوتین تاریخ به کارگیری موشک سرمت را نام برد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که موشک فوق سنگین قاره پیمای "سرمت" تا پایان سال آینده وارد تجهیزات ارتش روسیه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  روز پهار شنبه (21 آپریل) در پیام سالانه خود به مجمع فدرال  این‌کشور اظهار داشت: «موشک بالستیک قاره پیمای فوق سنگین "سرمت" در سال 2022 وارد خدمت در ارتش روسیه خواهد شد».

رهبر روسیه خاطر نشان ساخت که جدیدترین سیستم  های موشکی بین قاره ای آوانگارد و سیستم های جنگی لیزری "پریسویت" در کشور هم اکنون در حالت آماده باش قرار دارند.

موشک زیرکان روسیه قابلیت شلیک از اعماق یخ  را دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2020
موشک "زیرکان" روسیه می‌تواند از اعماق یخ شلیک شود

پوتین گفت: "اولین کند، کاملاً مجهز به موشکهای قاره پیمای سنگین "سرمت"  طبق برنامه قبلی، در پایان سال 2022 وارد خدمت خواهد شد".

به گفته رئیس جمهور روسیه، موشک های "زیرکان" نیز در آینده نزدیک در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت. علاوه براین ، تعداد مجتمع های هواپیمای ضربتی مجهز با موشک هایپرسونیک "کینژال " در حال افزایش است.

شایان ذکر است، موشک "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2011 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

برد این موشک 18 هزار کیلومتر است و می تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هرکدام حدود 750 کیلوتن را حمل کند. قرار است آزمایشات این موشک در سال 2020 آغاز شد. این موشک جدید قادر خواهد بود بر غلبه بر سیستم های دفاع موشکی از طریق قطب شمال و از طریق قطب جنوب به مواضع دشمن حمله کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала