کشف یک گونه‌ی نگران کنننده ویروس کرونا

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان از کشف یک گونه‌ی جدید و جهش یافته ویروس کرونا با قابلیت مقاومت در برابر آنتی بادی ها خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه A&M تگزاس نوع جدیدی از ویروس کرونا SARS-CoV-2 BV-1 را شناسایی کرده اند که ثابت شده در برابر برخی از آنتی بادی های خنثی کننده که می توانند انواع دیگر ویروس را مهار کنند، مقاوم است.

نتایج این مطالعه در پایگاه خبری MedicalXpress منتشر شده است.   

به گفته محققان، این گونه جدید ویروس کرونا ترکیبی از نشانگر های ژنتیكی مرتبط با گسترش سریع، بیماری شدیدتر و مقاومت بالا در برابر سیستم ایمنی بدن انسان است.

ناتوانی واکسن فایزر در برابر گونه آفریقایی ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
ناتوانی واکسن فایزر در برابر گونه آفریقایی ویروس کرونا

ویروس گونه‌ی BV-1 تا کنون  فقط در یک نمونه ( بزاق) یک دانش آموزی با علائم سرماخوردگی خفیف دیده شد. موارد دیگر ابتلا تا کنون شناسایی نشده.

متخصصان در 5 و 25 مارچ نتایج مثبتی آزمایش ویروس را دریافت کردند که نشان دهنده عفونت طولانی تر از معمول در بیماران 18 تا 24 سال بود.

نمونه بزاق سوم که در تاریخ 9 آپریل بدست آمد منفی بوده و هیچ نشانه ای از ویروس دز آن دیده نشد.

در حالی که بسیاری از آزمایشگاه ها در ایالات متحده و سراسر جهان در حال تعیین توالی (رمزگشایی ژنوم) تنها ویروس هایی هستند که از بیماران  مبتلا به بیماری شدید COVID-19 به دست آمده است،  متخصصان دانشگاه A&M تگزاس در حال انجام غربالگری گسترده تری برای یافتن انواع بالقوه خطرناک ویروس کرونا، قبل از اینکه موجب بیماری های شدید تری شود هستند.

دانشمندان قبلاً داده های توالی ژنوم BV-1 را به GISAID (پایگاه اطلاعات ژنومی) ویروس های آنفلوانزا و کرونا، ارسال کرده اند.

گفتنی است که دانشمندان تاکنون جهش‌های متعددی را در نوع جدید ویروس کرونا موسوم به «کروناویروس سندرم حاد تنفسی SARS-CoV-2 مشاهده کرده‌اند که اغلب تبعاتی در شیوه مقابله با آنها به همراه نداشته است؛ به عبارت دیگر اکثر این جهش‌ها قدرت و قابلیت انتشار ویروس را تغییر نمی دهند.

این در حالیست که برخی از این جهش‌ها ممکن است مزیت‌های خاص و ویژه‌ای را برای زندن ماندن بیشتر نصیب ویروس کند که از جمله آنها بالابردن سرعت انتشار و انتقال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала