ساخت واکسن کرونا به شکل قطره در روسیه

© Sputnik / Russian Direct Investment FundМедицинский работник держит контейнер с вакциной "Спутник Лайт" во время клинических исследований
Медицинский работник держит контейнер с вакциной Спутник Лайт во время клинических исследований - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
کارشناس روسیه می‌گوید که واکسن ضد کرونا به صورت قطره که بر مبنای آنتی بادی ها ساخته می‌شود، ارزان قیمت خواهد بود.

 به گزارش اسپوتنیک، الكساندر گینسبورگ، رئیس مركز اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی روسی «گامالیا»، از ساخت آزمایش‌های واكسن كرونا  به صورت قطره خبر داد.

رئیس مركز اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا پیش بینی کرد که واکسن کرونا به شکل قطره در اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 ساخته خواهد شد. 

گینسبورگ افزود: «آزمایش‌های بالینی در اواخر سال جاری برای واکسن جدید کووید 19 بر مبنای آنتی بادی ها آغاز خواهد شد. سازندگان آن سعی دارند تا قیمت این واکسن ارزان باشد تا همه قادر به تهیه آن باشند.»

احتمال تولید واکسن اسپوتنیک وی در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
احتمال تولید واکسن "اسپوتنیک وی" در ترکیه

او افزود: «در اواسط سال 2022 آینده، ما می توانیم مراحل دوم و سوم آزمایش‌های بالینی را انجام دهیم.»

گینسبورگ خاطرنشان كرد كه «هیچ مانع فیزیولوژیک برای واكسینه كردن كودكانی تا سن 14 سال با واکسن «اسپوتنیک وی» وجود ندارد، بنابراین متخصصان وزارت بهداشت در حال بررسی موضوع افزودن آنها به برنامه واكسیناسیون هستند.»

به گفته متخصص اپیدمیولوژی روسی، بشریت تا پاییز سال آینده بر یک این همه‌گیری غلبه نخواهد کرد، اما در روسیه به لطف سه واکسن علیه ویروس کرونا، امکان کنترل شیوع آن وجود دارد که در حال حاضر برای واکسیناسیون شهروندان استفاده می‌شوند.

شایان ذکر است که  واکسن اسپوتنیک وی، به عنوان نخستین واکسن ضد کرونا در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و وزارت صحت روسیه میزان اثربخشی این واکسین را 97 درصد اعلام کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала