نشست استانبول در مورد افغانستان به تعویق افتاد

© Fotolia / Sergey Dzyubaنشست استانبول در مورد افغانستان به تعویق افتاد
نشست استانبول در مورد افغانستان به تعویق افتاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه، گفته است که کنفرانس استانبول درمورد افغانستان به مدت نامعلوم به تعویق افتاد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، اعلام کرده است که نشست استانبول درمورد صلح افغانستان که قرار بود در 24 اپریل در این کشور برگزار شود، تا زمان نامعلوم بخاطر عدم حضور طالبان در این نشست به تعویق افتاده است.
این درحالیست که پیش از این وزارت خارجه ترکیه گفته بود که نشست صلح ترکیه با حضور هیئت طالبان و حکومت افغانستان از 24 اپریل الی چهارم ماه می برگزار خواهد شد.

روسیه در نشست استانبول دعوت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
روسیه در نشست استانبول دعوت شد

گروه تندرو طالبان در تاریخ 13 اپریل اعلام کردند که تا زمانی که همه نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، در هیچ کنفرانسی شرکت نخواهند کرد
آقای اوغلو گفت: "توافق کرده بودیم که این کنفرانس درکشور ما الای ماه می انجام شود، چون امریکا قول داده بود که نیروهای نظامی خود را تا ماه می از افغانستان بیرون می‌کند، چنانچه که روند ساده‌ای نیست.
وزیر خارجه ترکیه می‌افزاید که با بسیاری از کشورها درمورد برگزاری این نشست صحبت کرده اند و احمتالاً بعد از ماه مبارک رمضان با حضور طالبان برگزار خواهد شد. چاووش اوغلو گفت: "بدون حضور طالبان، این نشست معنی ندارد."
روز سه شنبه (13 آپریل) کاخ سفید اعلام کرد که خروج نیروها از افغانستان را از اول ماه می آغاز و تا 11 سپتامبر تکمیل می کند. اظهار شده است که این عقب نشینی (خروج) با هماهنگی کامل متحدان و شرکا انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала