با خروج امریکا، توانایی رزمی اردوی افغانستان ضعیف می گردد

© Sputnik / J.A.K.قوای مسلح افغانستان
قوای مسلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
عضو شوید
جنرال امریکایی: پس از عودت نیروهای امریکا از افغانستان، ممکن است توانایی جنگی اردوی افغانستان کاهش یابد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال فرانک مکنزی سرقوماندان قوایی مرکزی ایالات متحده اظهار داشته است که اردوی افغانستان پس از عودت نیروهای امریکایی ممکن است با مشکلات جدی در حفظ مناطق تحت کنترل مواجه شود.

رسانه های امریکایی به نقل از جنرال گفتند: "موضوع نگرانی من، توانایی اردوی افغانستان در تصدی مواضعی است که اکنون دارند، اما بدون حمایت نیروهای امریکا، آنها برای سالهای طولانی نمیتوانند آنرا حفظ کنند."

وزیر دفاع امریکا مخالف خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
منابع: وزیر دفاع امریکا مخالف خروج نظامیان خارجی از افغانستان است

به گفته این جنرال، فعلاً  "توازن ظریفی" بین جنبش طالبان و دولت افغانستان وجود دارد و طالبان بیش از 10 سال بعضی مناطق افغانستان را تحت کنترل دارند و تعداد جنگجویان طالبان در حدود 50000 نفر تخمین می گردد.

بر علاوه وی اعتراف كرد كه با عقب نشینی نیروهای نظامی امریكا، انجام تجسس برای گروه های القاعده (ممنوع در فدراسیون روسیه) و داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) در سرزمین افغانستان برای واشنگتن دشوارتر خواهد بود. جنرال تأکید کرد که مبارزه با تروریزم به هیچ وجه پایان نیافته است و ادامه آن "بدون خونریزی نخواهد بود".

وی گفت: "من معتقدم که ما به خاطر هدف خوبی وارد افغانستان شده ایم. من معتقدم که ما واقعاً از حملات علیه ایالات متحده از خاک افغانستان جلوگیری کرده ایم."

وی پس از عودت نیروهای امریکایی قول حمایت امریكا از دیپلمات های خود در افغانستان را داد. جنرال همچنین ابراز عقیده کرد که همه همسایگان افغانستان - هرکدام به دلایل خاص خود - خواهان ثبات در این کشور هستند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور امریكا تصمیم گرفت از اول ماه می خروج نیروها از افغانستان را آغاز كند. این روند قرار است تا 11 سپتامبر 2021 به پایان برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала