Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لالیگا از رئال و بارسا انتقاد می‌کند مجازات نه

© AP Photo / Paul WhiteJavier Tebas, presidente de LaLiga
Javier Tebas, presidente de LaLiga - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
عضو شوید
خاویر تباس رئیس لالیگا از سوپرلیگ "برگزار نشده" انتقاد می‌کند اما قصد مجازات رئال مادرید و بارسلونا را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک؛ خاویر تباس رئیس لالیگا در حالی‌که از سوپرلیگ انتقاد می‌کند ولی نمی‌خواهد که دو باشگاه رئال و بارسا را انتقاد نماید.

خاویر تباس گفت: "سوپرلیگ اروپا فقط در مورد حرص و طمع است و محدودیت در هزینه، نه تلاش برای درآمد بیشتر، چیزی است که لازم است. اگر به این باشگاه‌ها پول بیشتری بدهید، بازیکنان به جای شش، هفت فراری خواهند داشت."

تباس در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید رئال مادرید و بارسلونا توانایی خرید خریدهای بزرگ در آینده را دارند اظهار داشت: "مهمترین چیز برای رئال مادرید و بارسلونا برای این‌که بتوانند خریدهای مهمی انجام دهند این است که منچسترسیتی و پی‌اس‌جی کار عجیبی انجام نمی‌دهند و بازی مالی منصفانه را در نظر داشته باشند. من پی‌اس‌جی را انتقاد می‌کنم زیرا این یک باشگاه دولتی است، هم منچسترسیتی و هم پی‌اس‌جی به دفاع از آن موقعیت ادامه خواهم داد."

تباس همچنین انتقادش از کودتای نافرجام فوتبال یکشنبه را اعلام کرد و گفت که برنامه‌های سوپرلیگ با اشتباهات زیادی همراه است: "اگر این کار برای فوتبال بسیار خوب بود، مجبور نبودند این کار را مخفیانه انجام دهند. اگر به نفع همه باشد، آنها این کار را در فضای باز انجام می‌دادند."

در یک کنفرانس مطبوعاتی که شامل رئيس لالیگا و باشگاه‌های دیگر بود، تباس گفت: "فکر می‌کنم تهدید برای مدت طولانی پایان یافته است. بعد از 20 سال تهدید به یک مسابقه در خارج از یوفا، سرانجام این اتفاق افتاد اما مانند یک حبه قند حل شد. ما واکنش را دیده‌ایم و این مثبت است."

تباس رییس لالیگا و فرناندو رویگ رییس ویارئال اعلام کردند که آنها نمی‌خواهند شاهد مجازات باشگاه‌های شورشی باشند.

آرسنال هفته آینده در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا با ویارئال روبرو می‌شود اما رویگ گفت: "من طرفدار مجازات شدن کسی نیستم، گفتگو راه پیش رو است اما راه حل درآمد بیشتر نیست بلکه هزینه کمتری است."

تباس افزود: "ما هیچ عجله‌ای برای تحریم باشگاه‌ها نداریم. این مالکان باشگاه‌ها به نوعی با واکنش مجازات شده‌اند."

رویگ بنیانگذاران سوپرلیگ را به عنوان دروغگو فراخواند. وی گفت: "یا آنها دروغ می‌گویند یا این‌که فقط اشتباه می‌کنند. این فوتبال را نجات نخواهد داد. علاوه بر این، فوتبال اسپانیا مالیات خود را در طول کوید پرداخت کرده و درخواست کمک مالی دولت را نداده است. فاجعه‌ای که پرز می‌گوید وجود ندارد. این یک لیگ برتر امتیازی قدرت است. در دنیا پول حقوق تلویزیون به اندازه کافی برای مطابقت با نوع ارقامی که آنها در مورد آنها صحبت می‌کردند وجود ندارد."

رییس ویارئال اضافه کرد: "لیگ قدرتمند است و بارسلونا و رئال مادرید به خاطر آنچه در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا انجام داده‌اند همان چیزی است که هستند و آنها باید به این مسابقات احترام بگذارند."

در پاسخ به سواالی در مورد این‌که احتمال دارد هفته آینده بازی رئال مادرید با چلسی برگزار نشود، گفت: "فکر می‌کنم او [الکساندر چفرین] گفت که فقط یک احتمال کم است که بازی برگزار نشود. اما این مسابقه‌ای است که شما داوطلب بازی در آن هستید. بیایید ببینیم مادرید و بارسلونا برای فصل آینده ثبت نام می‌کنند یا خیر."

وی با شكست دادن این ایده كه باشگاه‌های جدا شده دوباره تلاش خواهند كرد، اضافه كرد: "آنها هرگز شش تیم انگلستانی یا تیم‌های آلمانی را درگیر نخواهند كرد. سوپرلیگ یک تورنمنت دو ملیتی و مرده است."

اما در همین حال خوان لاپورتا رییس بارسلونا که روز پنجشنبه به حمایت از سوپرلیگ پرداخته بود تباس در جواب وی گفت: "اگر لاپورتا یک تورنمنت از تیم‌های دو کشور را می‌خواهد، پس چنین باشد اما فکر می‌کنم لاپورتا مشکلات بزرگتری دارد."

وی در پاسخ به این سال که آیا از درگیری باشگاه انگلستان تعجب کرده گفت: "از یخچال‌های طبیعی یا آمریکایی‌ها تعجب نکردم، این بازرگانان حق امتیاز در ایالات متحده دارند که لیگ‌های بسته وجود دارد اما این اتفاق در اروپا نمی‌افتد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала