حنیف اتمر به ویروس کرونا مبتلا شده است

© Photo / MFA Afghanistan Flag of Afghanistanمحمد حنیف اتمر
محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
محمد حنیف اتمر که برای شرکت در نشست سه‌جانبۀ وزیران خارجۀ افغانستان، پاکستان و ترکیه به استانبول رفته بود، به کرونا مبتلا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان در یک توییت می‌گوید که به علت مثبت بودن آزمایش ویروس کرونا، او در نشست سه جانبه امروز با وزیران خارجه ترکیه و پاکستان به گونه مجازی اشتراک کرد.

وی گفته است: متاسفانه، آزمایش کرونای من مثبت گزارش شد، از این رو در نشست سه جانبه (افغانستان، ترکیه و پاکستان) به طور انلاین شرکت کردم.

محمدحنیف اتمر٬ وزیر امور خارجه افغانستان طی کنفرانس خبری پس از نشست سه جانبه وزرای خارجه ترکیه٬ پاکستان و افغانستان که به صورت مجازی در آن حضور یافت، تاکید کرد: افغانستان در حال حاضر بر روند صلح متمرکز شده است. آرزویمان همچنان برگزاری جلسه‌ای با حضور همه ذی‌نفعان است.

اتمر با بیان اینکه به دلیل مشکل سلامتی موفق نشده است به صورت حضوری در این نشست شرکت کند، اظهار داشت: به همراه پاکستان و ترکیه هم در زمینه‌های همکاری و هم درباره تامین امنیت فرصت مذاکره فوق‌العاده‌ای پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه همچنین در مورد چگونگی تقویت سازوکار همکاری سه جانبه بحث کرده‌اند، درباره روند صلح در افغانستان گفت: از ترکیه بسیار تشکر می‌کنیم. این کشور آماده برگزاری نشست بین‌الافغانی در استانبول است. افغانستان در حال حاضر بر روند صلح متمرکز شده است. آرزویمان همچنان برگزاری جلسه‌ای با حضور همه ذی‌نفعان است.

وزیر امور خارجه افغانستان با بیان اینکه هر سه کشور در خصوص دعوت از طالبان برای پایان دادن به خشونت، برقراری آتش‌بس و حضور در نشست استانبول هم‌عقیده هستند، اظهار داشت: طالبان نیز باید در این روند شرکت کند.

وی افزود: ادامه خشونت‌ها، شرایط صلح را از بین می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала