Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قرارداد سوپر لیگ لو رفت؛ 130 میلیون جریمه برای تیم‌هایی که کنار رفتند

© AP Photo / Andrew MedichiniГраффити, изображающее президента "Ювентуса" Андреа Аньелли, проделывающего дыру в мяче, в Риме
Граффити, изображающее президента Ювентуса Андреа Аньелли, проделывающего дыру в мяче, в Риме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
جزئیات قرارداد 12 تیم موسس سوپر لیگ جنجالی، فاش شد.

به گزارش اسپوتنیک، اشپیگل آلمان در گزارشی جزییات قرارداد تیم های حاضر رقابت های سوپر لیگ اروپا را منتشر کرده است.

در این قراردادها آمده است که بارسلونا و رئال مادرید هر کدام 60 میلیون یورو (52 میلیون پوند) بیشتر از رقبای خود برای حق پخش هر مسابقه به طور انحصاری دریافت می کنند.

همچنین در این گزارش اشپیگل ذکر شده است که 130 میلیون پوند جریمه برای تیم هایی که می خواهند از این رقابت ها کنار روند، در نظر گرفته شده است.

یکشنبه‌ی این هفته پس از اعلام حضور 12 باشگاه برتر اروپا برای تشکیل سوپر لیگ اروپا، این اقدام با واکنش شدید هواداران، بازیکنان، مدیران، سیاستمداران و حتی مقامات سلطنتی مواجه شد.

اما این طرح سه شنبه شب با مشکل روبرو شد و بنیانگذار آن رئیس باشگاه یوونتوس آندره‌آ آنیلی اعلام کرد که پس از کناره گیری شش باشگاه بزرگ لیگ برتر انگلیس "بیگ سیکس"، این رقابت ها نمی تواند ادامه یابد.

صبح جمعه بانک سرمایه گذاری آمریکایی JP Morgan پس از اینکه با 3.5 میلیارد پوند حمایت خود را از سوپرلیگ اعلام کرد، میخ نهایی را در تابوت سوپر لیگ کوبید و ابراز داشت که این بانک متوجه اشتباهات شان در ارزیابی و تحلیل سوپرلیگ شده‌اند و امیدوار است که در آینده از این اشتباهات انجام ندهند.

اما بعدا اعلام شد که پس از جلسه کمیته اجرایی یوفا، 12 باشگاه ایجادکننده سوپر لیگ به دلیل نقش در این طرح با مجازات ورزشی و محرومیت از رقابت های یوفا روبرو نخواهند شد.

با این حال، جزئیات لو رفته از قرارداد 23 ساله‌ای که 12 باشگاه برای تشکیل سوپر لیگ به امضا رسانده اند، به برخی از جنبه های این رقابت و پاداش های مالی که قرار بود دست اندرکاران این مسابقات دریافت کنند، نگاهی انداخته است.

اکنون روشن است که چرا رئال مادرید و بارسلونا هنوز رسما از سوپرلیگ کناره گیری نکرده‌اند، زیرا آنها درآمد قابل توجه بیشتری نسبت به رقبا داشتند.

در ادامه گفته می شود به بارسلونا و رئال مادرید مبلغ ثابت اضافی 60 میلیون یورو (52 میلیون پوند) پرداخت می شود كه در دو قسمت مساوی قابل پرداخت است.

به این ترتیب در پایان فصل اول سوپرلیگ و در پایان فصل دوم رقابت ها، در دو قسط 30 میلیون یورو (26 میلیون پوند) به آنها پرداخت می شود.

بارسلونا با بدهی های مالی زیادی روبرو است و باید هر پنی را برای پوشش دادن و جبران این قرض ها مدنظر بگیرد.

بخش دیگری از قرارداد می گوید که باشگاه های سوپرلیگ حق دارند چهار بازی از فصل خود را به صورت زنده در هر فصل بصورت منحصر به فرد در سیستم عامل های اصلی باشگاه مانند وب سایت، برنامه مبایل (اپ) باشگاه و کانال تلویزیونی خود نشان دهند.

این کار تیم ها امکان می دهد درآمد بیشتری از اشتراک در این بسته ها بدست آورند.

این گزارش نشان می دهد که علاوه بر پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند که موافق حضور در بازی ها نبودند؛ تیم های آث میلان، اتلتیکو مادرید، دورتموند و اینترمیلان سهم کمتری دریافت می کنند.

آرسنال، بایرن، چلسی، بارسلونا، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، من یونایتد ، پی اس جی، رئال مادرید و تاتنهام قرار بود 7.7 درصد از مبلغ اولیه پرداختی به اعضای بنیانگذار را بدست آورند.

در همین حال چهار تیم باقی مانده دیگر فقط 3.8 درصد از این رقم را به دست می آوردند.

شاید مهمترین رقمی که در قراردادها درز کرده است، "هزینه و جریمه جدایی و انصراف" است که می تواند اکنون اکثر باشگاه های موسس از این قرارداد استفاده کنند.

مهم ترین بخش این گزارش می گوید که باشگاه هایی که از مسابقات سوپرلیگ خارج می شوند با مجازات "130 میلیون پوندی" روبرو می شوند که این ضربه بزرگی برای شش باشگاه لیگ برتر و سایر باشگاه هایی است که حمایت خود را از این رقابت ها پس گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала