آغاز جنگ سرد جدید بین روسیه و امریکا

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر میدویدئف
میدویدئف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
مدودف از بازگشت به جنگ سرد بین ایالات متحده و روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف ، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه اظهار داشته است که روابط بین روسیه و ایالات متحده در سال های اخیر به وضعیت جنگ سرد برگشته است.

چال و فریب امریکا علیه روسیه افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
چال و فریب امریکا علیه روسیه افشا شد

مدودف در این اربتاط توضیعات داده اظهار داشت که  "در سال های اخیر، روابط بین روسیه و ایالات متحده در واقع از رقابت به رویارویی منتقل شده است ؛ در واقع ، آنها به دوران جنگ سرد بازگشته اند. فشار تحریم ها ، تهدیدها ، تقابل ها ، محافظت از منافع خودخواهانه آنها - همه اینها جهان را به یک وضعیت بی ثباتی دائمی فرو می برد".

به گفته وی، روسیه از نظر سطح تهدیدات مانند اتحاد جماهیر شوروی در گذشته "در حال جلب" است. وی مثال بحران راکتی کیوبا در سال 1962 را ذکر کرد ، زمانی که سلاح های استراتژیک تهاجمی در واکنش به واشنگتن در کیوبا مستقر شدند.

مدودف افزود که ایالات متحده سپس به مقابله بیشتر ادامه داد، و این جزیره را به محاصره بحری در آورد، آنها در حال آماده حمله گسترده بودند. این سیاستمدار متذکر شد که در چارچوب آن بحران، دو جنبه اصلی پدیدار شد. اولین آنها نه تنها ظاهر راکت ها در سواحل امریکا است، بلکه نمایشی است که اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی می تواند در کمترین زمان ممکن پایگاه های نظامی خود را در هر نقطه جهان مستقر کند.

روسیه و امریکا به جنگ سرد برگشته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
روسیه و امریکا به جنگ سرد برگشته اند

نکته دوم این است که اوضاع "پنج دقیقه با جنگ" با امتیازات متقابل دو رهبر ابرقدرت که "خرد سازش را تشخیص دادند" حل شد.

مدودف در پایان گفت: آنها مستقیماً ارتباط برقرار كردند یا خیر، اما بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده گفتگو وجود داشت كه در آن هیچ تهدید و اولتیماتومی وجود نداشت.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قول واكنش سریع و سریعتر به تحریکات علیه مسكو را داده بود. رئیس دولت تأکید کرد که مسکو در هر مورد خاص "خط سرخ" در روابط بین دیگر کشورها و روسیه را تعیین خواهد کرد. وی از این واقعیت که اخیراً برخی کشورها عرفی را بدون دلیل "چسبیدن" به روسیه آغاز کرده اند، ابراز تاسف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала