Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سه ماه قبل از المپیک، اعلام وضعیت اضطراری در توکیو

© REUTERS / Kim Kyung-HoonТалисман Олимпийских игр 2020 года в Токио Мирайтова
Талисман Олимпийских игр 2020 года в Токио Мирайтова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
دولت جاپان امروز رسما وارد فاز جدیدی شد و وضعیت اضطراری تازه را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ دولت جاپان روز جمعه و سه ماه قبل از آغاز برنامه‌های بازی‌های المپیک 2020 در تابستان امسال، وضعیت اضطراری جدیدی را در توکیو و سه بخش دیگر این کشور اعلام کرد.

یوشیهیده سوگا نخست وزیر این کشور با اشاره به افزایش انواع عفونت‌های جدید گفت: "امروز ما تصمیم گرفته‌ایم در بخش‌های توکیو، کیوتو، اوزاکا و هیوگو وضعیت اضطراری اعلام کنیم."

این اقدامات نسبت به وضعیت اضطراری قبلی که در جنوری در برخی از مناطق این کشور وضع شده بود، سختگیرانه‌تر خواهد بود در حالی‌که این اقدامات بسیار سبک‌تر از محاصره‌های اعمال شده در سایر مناطق جهان برای بیش از یک سال خواهد بود.

یاسوتوشی نیشیمورا وزیر جاپانی مسئول مبارزه با ویروس گفت: "ما احساس بحران شدیدی داریم. ما قادر نخواهیم بود انواع مختلفی را داشته باشیم كه از توانایی عفونی قدرتمندی برخوردار باشند، مگر آنكه اقدامات قویتر از آنچه تاكنون انجام داده‌ایم، انجام دهیم."

موسسات مشروبات الکلی (رستوران‌ها، کافه‌ها، کارائوکه...) باید از این یکشنبه تا 11 ماه می و همچنین مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ درهای خود را ببندند.

به گفته رسانه‌های محلی این اقدامات که همزمان با تعطیلات "هفته طلایی"، زمانی از سال که مردم جاپان معمولاً زیاد مسافرت می‌کنند، همزمان خواهد بود و این امر سبب توقف برخی خطوط قطار و اتوبوس برای محدود کردن تحرک خواهد شد.

مقامات ادارات مربوطه نیز احتمالاً تماشاگران را از دسترسی به مسابقات ورزشی منع می‌کنند اما مقامات اصرار دارند که اقدامات اضطراری تاثیری در برگزاری بازی‌های المپیک توکیو نخواهد داشت.

مجمع الجزایری جاپان که سال گذشته خیلی سریع مرزهای خود را بسته بود، یک بحران بهداشتی نسبتاً محدودی را تجربه کرده و از جنوری 2020 کمتر از 10 هزار مرگ رسمی ثبت شده است. اما علی‌رغم وضعیت اضطراری دوم در بیشتر کشور، عفونت‌ها در طی زمستان افزایش یافت و پس از فراخوان دستگاه در ماه مارچ دوباره بهبود یافت.

مقامات در اوزاکا بخشی که در حال حاضر بیشترین آسیب را دیده گفتند که امکانات بهداشتی محلی از قبل تحت فشار قرار گرفته است. علاوه بر این، واکسیناسیون درجاپان با سرعت یک حلزون، بین اقدامات احتیاطی پزشکی، توقف‌های نظارتی و نوار سرخ پیش می‌رود: تاکنون کمتر از 1٪ از جمعیت آن واکسین شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала