واکنش رئیس حقوق بشر به برخورد والی هرات با آدم ربایان 

© HeratPGO · Government Officialواکنش رئیس حقوق بشر به برخورد والی هرات با آدم ربایان 
واکنش رئیس حقوق بشر به برخورد والی هرات با آدم ربایان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از برخورد والی هرات با آدم ربایان انتقاد کرد. 

به گزارش اسپوتنیک، شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با انتقاد از کارکرد والی هرات با آدم ربایان در تویترش نوشته است، که مقام‌های حکومتی باید در برخورد با مجرمان، قانون و اصول حقوق بشری را رعایت کنند.

بانو اکبر نوشته است: «دولت افغانستان تعهدات بین‌المللی و ملی حقوق بشری دارد و برخورد گزینشی در برابر این تعهدات به کاهش اعتبار و مشروعیت می‌انجامد».

او همچنان تأکید کرده است، که در برخورد با قانون‌شکنان باید همه اصول دادرسی عادلانه در مراحل بازداشت، پی‌گیری و رسیدگی مراعات شود: «براساس قوانین ملی و بین‌المللی تعذیب و شکنجه‌ی انسان‌ها ممنوع است».

یادآوری می کنیم، که دیروز دفتر رسانه ای ولایت هرات از دستگیری دو آدم ربا با انتشار عکس های از والی هرات و آدم ربایان نوشته بود، که به‌خاطر جلوگیری از تکرار آدم ربایی دختران در هرات، چهره‌ی دو آدم‌ربا نباید پنهان بماند.

او همچنان در حضور خبرنگاران از موی افراد دستگیر ‌شده‌ ای متهم به آدم ربایی یک دختر ده ساله گرفته و آنان را پس کشیده بود.

این برخورد والی هرات با افراد متهم به آدم ربایی دختر ده ساله، واکنش‌های مثبت و منفی را به دنبال داشته است. شماری این برخورد را مبارزه‌ی جدی با آدم‌ربایی خوانده و برخی دیگر نیز آن را محکوم کرده‌اند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала