ضیا: نفس طالبان دربرابر نیروهای دفاعی برآمده است

© Photo / MOD fbضیا: نفس طالبان دربرابر نیروهای دفاعی برآمده است
ضیا: نفس طالبان دربرابر نیروهای دفاعی برآمده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع افغانستان، گفته است که طالبان در میدان جنگ مقابل نیروهای امنیتی باخته اند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع افغانستان امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با حمدالله محب مشاور امنیت ملی، حیات‌الله حیات، سرپرست وزارت داخله، احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی و شمیم‌خان کتوازی، رییس اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی سخن می‌گفت، اظهار داشته است که نفس طالب در میدان جنگ در مقابل نیروهای امنیتی افغان کشیده شده است و دیگر توان رویارویی در مقابل این نیروها را ندارند.

محب به مردم: نگران بدترشدن وضعیت پس از خروج نیروهای خارجی نباشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
محب به مردم: نگران بدترشدن وضعیت پس از خروج نیروهای خارجی نباشید

آقای ضیا افزوده است که رهبران طالبان همیشه گفته اند که ما از پاکستان افراد را بخاطر جنگ در مقابل نیروهای امنیتی افغان به افغانستان فرستادیم اما اجساد شان دوباره به پاکستان برگشت.
وی درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز گفته است که نیروهای خارجی در پایگاه‌های بگرام، کابل و مزارشریف حضور دارند و متباقی جاها را به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار کرده‌اند. به گفته او، نیروهای خارجی تجهیزات خود را به نیروهای امنیتی افغانستان می‌سپارند.
یالات متحده امریکا و متحدانش اخیرا به گونه رسمی اعلام کردند که روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان به روز اول ماه می سال روان میلادی آغاز و تا یازدهم سپتمبر به پایان می رسد.
جوبایدن رئیس جمهور امریکا به طالبان هشدار داد که اگر در جریان خروج نیروها به آنان حمله کنند، با تمام امکانات از نظامیان امریکایی و ناتو دفاع صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала