حمدالله محب: گروه طالبان علیه دولت کابل اعلام جنگ کرده است

© Photo / دفتر شورای امنیت افغانستان حمدالله محب: گروه طالبان علیه دولت کابل اعلام جنگ کرده است
 حمدالله محب: گروه طالبان علیه دولت کابل اعلام جنگ کرده است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان می گوید که گروه طالبان علیرغم اینکه هرگز به حملات و درگیری‌ها خاتمه نداده، مجدداً نیز علیه دولت اعلام جنگ کرده است.

به  اسپوتنیک به نقل از رسانه ها،حمدالله محب، مشاور امنیت ملی طی نشست خبری مشترک با یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع ملی و معاون وزیر کشور گفت: گروه طالبان علیرغم اینکه هرگز به حملات و درگیری‌ها خاتمه نداده، مجدداً نیز علیه دولت اعلام جنگ کرده است  اگر پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان با گروه طالبان توافق صلح امضا نشود، افغانستان دوباره به جنگ داخلی باز خواهد گشت.

  حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه می کند

وی در خصوص کنفرانس استانبول هم افزود: آمادگی‌ها برای برگزاری کنفرانس استانبول همچنان و هیئت مذاکره کننده نیز همچنان ادامه دارد.

محب ادامه داد: از سوی دیگر فهرست هیئت گروه طالبان نیز باید مشخص شود، امیدواریم افرادی که در نشست مسکو از طرف این گروه تعیین شده بودند، نباش چون هیئت گروه طالبان در نشست مسکو متشکل از افراد جنگ طلب و بی صلاحیت بودند.

گفتنی است: نیروهای خارجی به سرکردگی امریکا قرار بود تا ضرب الاجل اول ماه میلادی می (۱۱ ثور) خاک افغانستان را تَرک کنند؛ حال آنکه امریکا مدعی شد تا پیش از ۱۱ سپتامبر (۲۰ سنبله ) این وعده عملی نخواهد شد.

قرار بود امروز شنبه، استانبول میزبان نشستی با محوریت صلح افغانستان باشد که با ادامه بدعهدی واشنگتن، طالبان اعلام کرد که مقارن به حضور اشغالگران خارجی نمی‌تواند به صلح در افغانستان امیدوار باشد؛ لذا نشست استانبول به تعویق افتاد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала