سفر "محرمانه"رییس سی‌آی‌ای به کابل

© AP Photo / Saurabh Dasمنابع: رییس سی‌آی‌ای سفری مخفی به افغانستان داشت
منابع: رییس سی‌آی‌ای  سفری مخفی به افغانستان داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
عضو شوید
آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد امریکایی گفته است که «ویلیام برنز» رییس سازمان استخبارات امریکا (سی‌آی‌ای) به تازگی سفری محرمانه به کابل داشته است.

به گزارش اسپوتنیک،در آستانه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و نگرانی‌ها در باره مبارزه با تروریزم، رییس سی‌آی‌ای به تازگی سفری به افغانستان داشته است.

خلیل‌زاد به کابل آمد و با عبدالله دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
سفر دوباره خلیل‌زاد به کابل و دیدار با عبدالله

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده که ویلیام برنز آخر هفته گذشته بی‌سر و صدا از کابل دیدار کرده‌است.

به گفته این مقامات امریکایی، آقای برنز همچنین به مقامات افغانستان اطمینان داده که ایالات متحده به تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریزم ادامه خواهد داد.

در همین حال، یک مقام ارشد امنیتی افغانستان که از برنامه ضد تروریزم آشنایی عمیق دارد، گفته که افغانستان کنترول دو واحد از شش واحد آموزش‌دیده از سوی سی‌آی‌ای را به دست گرفته است.

سی‌آی‌ای از ابراز نظر در مورد برنامه رییس سی‌آی‌ای و نقش این آژانس در افغانستان خودداری کرده است.

افراد سیاسی و مردمی که خواسته نامی از آن‌ها گرفته نشود، گفته‌اند که ویلیام برنز هفته گذشته سفر غیرمنتظره‌ای به کابل داشت.

به گفته آن‌ها، رییس سی‌آی‌ای در مورد آمادگی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی رایزنی کرده است. برنز به مقامات افغانستان اطمینان داده که ایالات متحده به تلاش‌های ضدتروریزم خود ادامه خواهد داد.

بر بنیاد این گزارش، سی‌آی‌ای در حال آموزش نیروهای ویژه افغانستان یا تیم‌های ردگیری مقابله با تروریزم در ولایت‌های کنر، پکتیا، قندهار، کابل، خوست و ننگرهار است.

قرار است اداره این تیم‌ها را ریاست عمومی امنیت ملی به دست گیرد. تا کنون افغانستان کنترول واحدهای کنر و پکتیا را به دست گرفته است.

 این در حالی است که دو هفته پیش، جو بایدن؛ رییس‌ جمهوری امریکا زمان تکمیل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را 11 سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد.

به دنبال آن، ناتو نیز اعلام کرد که خروج نیروهای این سازمان همزمان با خروج نیروهای امریکایی صورت خواهد گرفت.

اما طالبان در واکنش به تصمیم رییس‌ جمهوری امریکا گفته‌اند که اعضای این گروه تا زمانی که تمام نیروهای خارجی از افغانستان بیرون نشوند، در هیچ نشستی در مورد صلح شرکت نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала