سومین محمولۀ واکسین کرونا در آیندۀ نزدیک وارد افغانستان می‌شود

© AP Photo / Jae C. Hongسومین محمولۀ واکسین کرونا در آیندۀ نزدیک وارد افغانستان می‌شود
سومین محمولۀ واکسین کرونا در آیندۀ نزدیک وارد افغانستان می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
عضو شوید
وانگ یو، سفیر چین در کابل در مراسم امضای سند کمک‌های عاجل بشردوستانۀ چین به افغانستان، گفته است که کشورش به‌زودی 400 هزار دوز واکسین کرونا را به افغانستان کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، با این حال، دستگیر نظری، سخن‌گوی وزارت صحت عامه می‌گوید که چین تعهد تازه‌ای در مورد کمک واکسین کرونا به افغانستان نکرده است.

آقای نظری در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که 400 هزار دوز واکسین کرونا که قبلا از سوی چین به افغانستان کمک شده بود، در آیندۀ نزدیک وارد افغانستان خواهد شد.

کمک ۶۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان برای خرید واکسین کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
کمک ۶۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان برای خرید واکسین کرونا

افغانستان پیش از این در دو محموله بیش از 900 هزار دوز واکسین کرونا را از هند و سازمان کواکس (نهاد هماهنگ‌کننده تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشورها به واکسین کووید-19) دریافت کرده است.

براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا کنون 59 هزار و 15 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، 52 هزار و 489 نفر بهبود یافته و دوهزار و 592 نفر دیگر جان داده‌اند.

از سوی هم، غلام بهاالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز (یک‌شنبه، 5 ثور) در مراسم امضای سند کمک‌های عاجل بشردوستانۀ چین به افغانستان، گفته است که چین در سه ماه گذشته در توافق با این وزارت در مجموع 5266 متریک تُن کمک‌های عاجل غذایی را به افغانستان فراهم کرده است.

آقای جیلانی گفته است که این کمک‌های مواد غذایی شامل 1284 تُن گندم و 3982 تُن برنج چینایی می‌شود که 50 میلیون ین چینایی، معادل 550 میلیون افغانی ارزش دارد.

با امضای سند کمک‌های عاجل بشردوستانه‌ی چین به افغانستان، این مقدار کمک رسما به وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تسلیم داده شده است.

غلام بهاالدین جیلانی گفته است که کمک‌های دریافت‌شده از چین با توجه به آسیب‌پذیری ولایات از لحاظ حوادث طبیعی، سهمیه‌بندی و انتقال و روند توزیع آن به‌صورت عادلانه و شفاف برای خانواده‌های مستحق نیز عملا آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала