فرار سرمایه داران هندی از ترس کرونا به امارات با هواپیماهای شخصی 

© AFP 2023 / Punit Paranjpeفرار سرمایه داران هندی از ترس کرونا به امارات با هواپیماهای شخصی 
فرار سرمایه داران هندی از ترس کرونا به امارات با هواپیماهای شخصی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
عضو شوید
همزمان با ادامه ثبت رکورد بی‌پیشینه ای جهانی شمار دچار شدگان به کرونا در هند و اذعان دولت به شوک ناشی از موج جدید گسترش ویروس، رسانه‌ها از فرار سرمایه داران هندی با هواپیما‌های شخصی خبر دادند.

هند یکبار دیگر رکورد جهانی شناسایی بیماران کرونایی را جا به جا کرد/ شناسایی بیش از ۳۳۲ هزار بیمار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
هند یکبار دیگر رکورد جهانی شناسایی بیماران کرونایی را جا به جا کرد/ شناسایی بیش از ۳۳۲ هزار بیمار
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در تازه‌ترین خبرها درباره وضعیت گسترش ویروس کرونا در هند، فرار ثروتمندان این کشور به امارات و برخی دیگر از کشورها خبرساز شده است.

وبگاه «بیزینس اینسایدر» روز یکشنبه (امروز) گزارش داد: «در حالی که هند یک بار دیگر با ثبت تقریبا ۳۵۰ هزار دچار شدگان جدید رکورد جهانی (دچار شدگان به ویروس کرونا) را ثبت کرده است، ثروتمندترین مردمان هند دارند با هواپیماهای خصوصی از کشور فرار می‌کنند».

بر پایه گزارش این رسانه امریکایی، ثروتمندان هندی دارند ده‌ها هزار دالر پرداخت می‌کنند تا از کشور متواری شوند در حالی که هند برای چهارمین روز متوالی رکورد تازه‌ای برای میزان ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرد».

در خبرها آمده بود، که شمار دچار شدگان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در هند با ثبت یک رکورد بی سابقه به ۳۴۹ هزار ۶۹۱ مورد افزایش یافته است؛ این درحالیست که درمانگاه های دهلی نو پایتخت این کشور و سایر نقاط این کشور با بحران کمبود تخت و اکسیجن نیز مواجه هستند. 

تصاویر بیماران در راهروهای درمانگاه ‌ها در هند طی روزهای گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان و شبکه‌های اجتماعی داشته و تصاویر آخرالزمانی از سوزاندن دسته‌جمعی اجساد جان‌باختگان ناشی از کرونا نیز چند روزی است که دست به دست می‌شود.

وزارت بهداشت هند اعلام کرده شمار دچار شدگان به کرونا در این کشور به ۱۷ میلیون نفر رسیده است. تعداد فوتی‌ها هم رکورد جدیدی را ثبت کرده و با افزایش ۲ هزار و ۷۶۱ نفری به ۱۹۲ هزار و ۳۱۰ تن رسیده است.

بنا بر گزارش بیزینس اینسایدر، «ارقام بالای (میزان دچار شدگان و مرگ در اثر کرونا) باعث شده که ثروتمندان در هند برای پروازهای لحظه آخری و هواپیماهای خصوصی هزاران دالر پول بدهند در حالی که محدودیت‌های سفر هم اجرا شده است».

بنا بر نوشته این رسانه غربی، «به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی مقصد محبوب و رایج (ثروتمندان هندی) باشد چرا که فاصله کمی از هند دارد و معمولا صدها پرواز به آنجا صورت می‌گیرد. طی هفته جاری اعلام شد به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۲۵ اپریل سفر از هند ممنوع شده است».

یک سخنگوی شرکت «ایر چارتر سرویس» هند، روز جمعه هفته گذشته به «اکونومیک تایمز» تصریح کرد که شدت علاقه (ثروتمندان هندی) به هواپیماهای خصوصی «واقعا دیوانه‌وار» افزایش یافته است.

وی (روز جمعه) در این مصاحبه افزود: «ما فردا ۱۲ پرواز به مقصد دبی داریم و تک تک این پروازها کاملا پر هستند».

«انترال اویاشن» (Enthral Aviation) یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه هواپیماهای خصوصی هم از ثبت درخواست‌ صدها پرواز خصوصی طی چند روز اخیر در هند خبر داد.

به گفته یکی از سخنگویان این شرکت، «ما برای رفع تقاضاها (برای هواپیماهای خصوصی) از کشورهای خارجی درخواست کمک کرده‌ایم..اجاره یک هواپیمای ۱۳ نفره از بمبئی به دبی ۳۸ هزار دالر و یک هواپیمای دارای ۶ صندلی ۳۱ هزار دالر هزینه دارد».

وی افزود: «ما برخی درخواست‌ها (از هند برای سفر به) تایلند هم داشته‌ایم اما اغلب درخواست‌ها برای دبی است».

از سوی دیگر روزنامه «ساندی تایمز» در گزارشی خبر داد، حداقل هشت هواپیمای خصوصی طی ۲۴ ساعت گذشته از بریتانیا به هند پرواز کردند. گزارش شده که هزینه چارتر هر یک از این پروازها شاید بیش از ۱۳۸ هزار دالر باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала