آماده‌ سازی تحریکات تروریست ها در سوریه

© AFP 2023 / Omar Haj Kadour آماده‌ سازی تحریکات تروریست ها در سوریه
 آماده‌ سازی تحریکات تروریست ها در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
عضو شوید
در ادلب تشدید تحریکات فعالیت های تروریستی مشاهده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر کارپوف معاون رئیس مرکز آشتی طرفهای درگیر در سوریه اعلام کرد که در جنوب –غرب ادلب، تروریست ها به فعالیت خود شدت بخشیده‌اند که می تواند گواه آماده‌سازی تحریکات مسلحانه باشد.

حملات هوایی روسیه بالای تروریستان در ادلب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
حملات هوایی روسیه بالای تروریستان در ادلب

وی در ادامه افزود:« در ادلب سوریه، گروه های مسلحانه غیرقانونی به فعالیت خود برای آغاز عملیات مسلحانه با نیروهای دولتی سوریه شدت بخشیدند و تا 300 تروریست و 10 خودرو مجهز به  ماشیندارهای سنگین و سیستم آتشباری – پرتاب موشکی چندگانه به جنوب –غرب ادلب اعزام شدند.

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 جنوری 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала