به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها؛ ترکیه سفیر امریکا را احضار کرد

© AP Photo / Osman Orsalبه رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها؛ ترکیه سفیر امریکا را احضار کرد
به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها؛ ترکیه سفیر امریکا را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
عضو شوید
وزارت امورخارجه ترکیه شنبه شب به خاطر به رسمیت شناختن آنچه "نسل کشی ارمنی‌ها" توسط ایالات متحده خوانده شده است، سفیر آمریکا را احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، با صدور بیانیه ای روز گذشته "نسل‌کُشی ارمنی‌ها" در زمان امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناخت.

معترضین ارمنی با مشعل پرچم ترکیه و آذربایجان را آتش زدند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
معترضین ارمنی پرچم ترکیه و آذربایجان را آتش زدند + ویدیو

سادات اونال، معاون وزارت خارجه ترکیه در دیدار با ساترفیلد مردودیت، سفیر ایالات متحده امریکا، واکنش تند کشورش را به وی گوش زد کرد.

منبع در وزارت خارجه ترکیه می‌گوید که اظهارت رئیس جمهور امریکا به از نظر حقوق بین المللی فاقد اعتبار است، همچنان به روابط دوجانبه آسیب می‌زند که بازگرداندن آن دشوار خواهد بود.

قابل یادآوری‌ست که به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها به دست ترکان عثمانی از وعده های بایدن در ایام رقابت‌های انتخاباتی بود. تا کنون 29 کشور، از جمله فرانسه، روسیه، برازیل، آلمان، هالند، سویدن، ایتالیا، بلجیم، سوئیس، اسلواکیا، جمهوری چک و کانادا، این نسل کشی را رسمیت شناخته‌‌اند.

ترکیه بارها اعلام کرده ترکان عثمانی دست به کشتار ارامنه نزده‌اند و همواره اتهام نسل‌کشی را رد کرده و گفته که در فاجعه سال‌های 1915 تا 1917 هم ترک‌ها و هم ارمنیان قربانی جنایت واقع شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала