صد ها تن برنج و گندم کمکی چین به افغانستان می‌رسد

© وزارت صحت عامه سفیر چین در کابل: افغانستان را در مبارزه با ویروس کرونا تنها نمی گذاریم
سفیر چین در کابل: افغانستان را در مبارزه با ویروس کرونا تنها نمی گذاریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث و سفیر جمهوری مردم چین مقیم کابل، سند کمک‌های عاجل بشردوستانه چین به افغانستان را امضاء کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث و سفیر پکن در کابل، روز گذشته ( یکشنبه25 آپریل) سند کمک های عاجل بشردوستانه چین با افغانستان را امضا کردند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که چین از سه ماه به اینسو روند تسلیم دهی یک محموله کمک های غذایی را به افغانستان آغاز کرده است که این روند، امروز تکمیل گردید و به این وزارت سپرده شد.

رسانه: پس از خروج نیروهای آمریکایی، چین به افغانستان نیروی صلح می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
رسانه: پس از خروج نیروهای آمریکایی، چین به افغانستان نیروی صلح می‌فرستد

غلام بهاء الدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در یک نشست خبری مشترک با سفیر چین در کابل گفت که مقدار مجموعی محموله غذایی کمک شده چین به 52 هزارو 266 متریک تن به ارزش50 میلیون ین چینی (550 میلیون افغانی) می رسد.

او تصریح کرد، این کمک ها که شامل 1284 تن گندم و 3982 تن برنج چینی می شود، با توجه به آسیب پذیری ولایت ها از لحاظ حوادث طبیعی، سهمیه بندی و انتقال شده است و روند توزیع آن به صورت عادلانه و شفاف برای خانواده های مستحق،عملاً آغاز شده است.

وانگ یو، سفیر جمهوری مردم چین مقیم کابل، در این کنفرانس خبری گفت: افغانستان و چین دو همسایه نیک هستند.

چین در آینده نزدیک 400 هزار دوز واکسین کرونا را به افغانستان، کمک خواهد کرد.  

محموله کمکی چین در حالی به کابل رسید که هزاران خانواده در نتیجه جنگ و حوادث طبیعی در کشور از خانه های شان بی جا و آواره شده اند.

 پیش از این، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته بود که بسیاری از این بیجا شدگان در مناطق نا امن  و زیر اداره طالبان اند و روند کمک های بشری برای آنان دشوار و در برخی موارد نا ممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала