محب: روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان خطراتی را به همراه دارد

© Twitter Office of the National Security Council of the Islamic Republic of Afghanistanمحب: روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان خطراتی را نیز به همراه دارد
محب: روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان خطراتی را نیز به همراه دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور میگوید که روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان زودتر از آنچه پیش بینی میشد، صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حمدالله محب به یک رسانه امریکایی گفته که روند خروج خطراتی را نیز به همراه دارد و یکی ازین خطرها تلاش طالبان برای بدست گرفتن برخی ولایت ها خواهد بود.

حمدالله محب که در راس کمیته انتقال پایگاه های نظامی امریکایی ها به افغان ها قرار دارد، روند خروج را درست نمی داند.

وی گفته است: “ما انتظار نداشتیم كه به زودی این اتفاق بیفتد، واقعا انتقال درستی نبود،  هرچند که از طریقی به ما کمک میکند، اما از طرف دیگر دیگر ما را در معرض خطر قرار می دهد، به هرصورت ما مجبوریم که هرچه زودتر از رهگذر امنیتی به پای خود ایستاده شویم. خطر این وجود دارد که طالبان این را فرصتی برای حمله بر ما ببیند و فکر بدست آوردن چند ولایت را کنند".

درخواست افغانستان برای امریکا و ناتو به خاطر تجهیزات نظامی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
درخواست افغانستان برای امریکا و ناتو به خاطر تجهیزات نظامی 

هرچند حکومت افغانستان و فرمانده نیروهای ناتو گفته اند که همه پایگاه‌های که نیروهای امریکایی از آن خارج می‌شوند با برخی تجهیزات به نیروهای افغان سپرده خواهند شد.

اما منابع محلی می گویند که بسیاری از امکانات غیرنظامی در این پایگا ها از سوی نیروهای خارجی تخریب می شوند.

شعور گل پشتون فرمانده پیشین قول اردوی تندر میگوید: “به جنگ امکانات و تجهیزت نیاز است و مدیریت قوی و پلان گزاری قوی نیاز است".

از سوی هم معاون وزارت خارجه امریکا، برای آسیای مرکزی و جنوبی در سفری به کابل از کمک های غیرنظامی واشنگتن به نیروهای افغان اطمینان داده است.

منابع می گویند که، درحال حاضر نظامیان خارجی، تنها در پایگاهای شان در مزار، بگرام و کابل حضور دارند و دیگر پایگاهای شان در ولایت ها را تخلیه کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала