جنرال آمریکایی: پس از خروج آمریکا تجهیزات و پایگاه ها را به ارتش افغانستان می‌سپارد

U.S. Army Gen. Scott Miller - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان می‌گوید که این نیروها پس از خروج از افغانستان تمامی پایگاه‌های خود را به نیروهای افغان تسلیم می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان،در یک نشست خبری در کابل گفت که نیروهای خارجی آمادگی خود را برای خروج از افغانستان آغاز کرده اند.

میلر: آمریکا در راستای مبارزه با تروریزم در کنار کابل می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2020
میلر: آمریکا در راستای مبارزه با تروریزم در کنار کابل می‌ماند


به گفته او، اولین هدف نیروهای خارجی هنگام خروج این است که نیروهای امنیتی افغان در بهترین حالت ممکن باشند.
علاوه بر آن، خروج به صورت تدریجی انجام شود که به معنی انتقال پایگاه و تجهیزات به ارتش افغانستان خواهد بود.
این فرمانده آمریکایی گفت، بعد از خروج کامل نیروهای آمریکایی پایگاه‌های این نیروها به ارتش و سایر نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده خواهد شد.
میلر در پاسخ به سوالی که اگر طالبان بار دیگر تلاش کند تا حاکمیت خود را در افغانستان برقرار سازند، اقدام آمریکا چه خواهد بود، گفت که تروریزم مشکل جهان است و آمریکا نیز ضمن نظارت از وضعیت، اقدام مقتضی علیه تروریزم انجام خواهد داد.

او درباره اظهارات شماری از مردم و مقام‌های افغان که پاکستان را عامل مشکلات این کشور می‌دانند، گفت که پاکستان علاقه زیادی به ثبات در افغانستان دارد و نیز انتظار این است که در رسیدن به ثبات سیاسی افغانستان را یاری کند.
جنرال میلر همچنین هشدار داد که حمله طالبان بر نیروهای خارجی پس از اول می، اشتباه این گروه خواهد بود و در مقابل پاسخ قدرتمند داده خواهد شد.
آقای میلر افزود: "قسمی که قبلا گفتم اگر به خشونت برگردند، بی‌معنی و فاجعه بار خواهد بود، اگر به خشونت مواجه می‌شویم ما امکانات و وسایل نظامی داریم که با قدرت پاسخ دهیم. اگر علیه نیروها ائتلاف بین‌المللی و واحدهای از نیروهای افغان که ما را کمک می‌کنند، حمله شود، با قوت دفع می‌کنیم. اگر آنها به رو به خشونت می‌آورند، یک اشتباه خواهد بود."
قبل از این مقام‌های افغان گفته بودند که با خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور به ارزش یک میلیارد دلار تجهیزات به ارتش افغانستان واگذار خواهد شد. آقای میلر در این باره گفت: "در مورد تجهیزات، ما فعلا کار می‌کنیم، برخی تجهیزات را به کشور ما خواهیم برد." او افزود که برخی از وسایل با توجه به نیاز ارتش افغانستان به آنها واگذار خواهد شد.
او گفت با آغاز خروج نیروهای آمریکا و ائتلاف بین المللی از افغانستان "پیام من به مردم افغانستان این است که اکنون زمان اتحاد و همبستگی است. همچنین زمان این است که از نیروهای امنیتی خودتان حمایت کنید."
به گفته او، نیروهای امنیتی افغانستان در نبود نیروهای بین‌المللی برای حمایت از مردم افغانستان باید آماده باشند و مردم افغانستان نیز بخاطر قربانی‌های آنان باید به این نیروها افتخار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала