اشرف غنی: فصل نو مناسبات بین‌المللی افغانستان رقم می‌خورد

© Photo / facebook account of arg اشرف غنی: فصل نو مناسبات بین‌المللی افغانستان رقم می‌خورد
 اشرف غنی: فصل نو مناسبات بین‌المللی افغانستان رقم می‌خورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید
رییس جمهور غنی می‌گوید که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، این کشور به انزوا نمی‌رود، بلکه فصل نو از مناسبات بین‌المللی را رقم می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان روز سه‌شنبه، هفتم ثور در برنامه «هفته آب و برق» در ارگ ریاست گفت که با خروج نیروهای خارجی در بخش کمک‌های اقتصادی هیچ تغییری نخواهد آمد.

زاخیلوال: انتخابات زودهنگام درصورت کناره گیری اشرف غنی ممکن است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2021
زاخیلوال: انتخابات زودهنگام درصورت کناره گیری اشرف غنی ممکن است

او افزود که حکومت در طول چند هفته آینده  یک طرح واضح «تزریق اقتصادی» از منابع داخلی و تعیین دوباره منابع بین‌المللی را به مردم اعلام خواهد کرد.

رییس جمهور غنی اطمینان داد که با خروج نیروهای خارجی، قوای هوایی و امنیتی افغان تمویل می‌شوند و در تمویل تجهیزات‌شان کدام مشکل پیش نخواهد آمد. او افزود که کمک‌های جامعه جهانی در بخش‌های مختلف دوام خواهد کرد.

هم‌چنان آقای غنی تأکید کرد که افغانستان اهمیت خود را از دست نداده است.

از سوی دیگر او خاطر نشان کرد که با خروج نیروهای خارجی تنها تغیییری که رونما شده، این است که به کشور فرصت داده می‌شود تا آزادی، مردم سالاری، تعهد به صلح، وحدت ملی، هویت اسلامی، بی‌طرفی و بی‌طرفی بین‌المللی خود را به گونه واقعی داشته باشد.

 او افزود که در شرایط کنونی بی‌طرفی بین‌المللی یک ضرورت است.

رییس جمهور غنی ابراز امیدواری کرد که در همه آسیای مرکزی، ایران و به ‌ویژه در پاکستان این تدبیر بیاید تا آن‌چه را که در زبان می‌گویند را برای ارتباط برقرار کردن با دیگران عملی کنند.

او از جامعه بین‌المللی سپاس‌گزاری کرد، اما گفت که این فصل از بیست سال خلاص شد.

رییس جمهور غنی و وضعیت کنونی را یک فصل و باب نو خواند و گفت که در آن افغان‌ها به همان گونه که در شرایط سخت و فرصت های خوب دست اتحاد و اتفاق داده اند، دوباره با هم یک جا شوند.

او افزود که  دامن و آغوش جمهوریت فراخ است؛ زیرا جمهوریت نه از او است و نه از کسی دیگری و به همه افغان‌ها تعلق دارد.

گفتنی است که براساس اعلام اداره بایدن، نیروهای بین‌المللی در تا یازدهم سپتامبر سال روان میلادی از افغانستان خارج می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала