نقش ویتامین D در مقابله با کرونا/ زیاده روی نکنید

CC0 / Pixabay / Банка с жирорастворимыми витаминами
Банка с жирорастворимыми витаминами  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید
کارشناسان در پی یک مطالعه اعلام کردند که هیچ شواهدی در اثبات اثربخشی مصرف ویتامین دی برای درمان بیماران مبتلا به انواع شدید COVID-19 وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، پزشکان آمریکایی در پی یک مطالعه به نتیجه رسیدند که مصرف دوز بالای ویتامین D قادر به بهبود وضعیت بیماران مبتلا به انواع شدید یا متوسط COVID-19 نیست.

نتایج کار علمی در مجله انجمن پزشکی آمریکا(Journal of the American Medical Association) منتشر شده است.

در تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفت 240 بیمار مبتلا به کرونا شرکت کردند. کارشناسان آنها را به دو گروه تقسیم نمودند. افراد گروه اول روزانه یک دوز200 هزاری" واحد بین المللی" ویتامین D3 IU) دریافت کردند. به گروه دوم بادام زمینی داده شد. همه بیماران تحت یک دوره درمان استاندارد با استفاده از آنتی بیوتیک ها و دارو های ضد التهاب قرار گرفتند.

 Dویتامین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2021
تأثیر ویتامین D در مقابل ویروس

هدف اصلی این مطالعه آزمایش ویتامین D به عنوان یک عامل برای کاهش مدت زمان ماندن در بیمارستان بود. دانشمندان همچنین اثر این ویتامین را  در موارد بستری شدن بیماران به بخش مراقبت های ویژه ارزیابی کردند.

مشخص شد که هیچ دلیلی برای استفاده از دوز بالای ویتامین D در بیماران مبتلا COVID-19 شدید وجود ندارد. با این حال گفته شد که این بدان معنی نیست که اثر مثبتی این ویتامین را رد کند.

پیش ازاین محققانی از اروپا، کانادا و جاپان که پرونده بیش از 400 هزار بیمار را تجزیه و تحلیل کرده‌ا‌ند، می‌گویند که آن‌ها نتوانسته‌اند «هیچ مدرکی» در تایید این فرضیه بیابند که میزان بالاتر ویتامین دی، باعث مبتلا نشدن به کرونا می‌شود.

به طور خاص‌، آن‌ها نتوانستند بین مصرف ویتامین دی و احتمال ابتلا به کرونا، شدت بیماری پس از گرفتار شدن به آن، یا احتمال بستری شدن بیمار مبتلا کرونا در بیمارستان، ارتباطی پیدا کنند.

ویتامین دی برای سلامت استخوان‌ها‌، دندان‌ها و ماهیچه‌ها مهم است و کمبود آن، مدت‌ها است که به‌عنوان یک نگرانی بهداشت عمومی شناخته شده است. افرادی که به لحاظ نژادی ریشه آفریقایی، آفریقایی-کارائیب یا آسیای جنوبی دارند، بیشتر دچار کمبود این ویتامین می‌شوند. برآوردها نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت برخی از کشورهای اروپایی از نظر ویتامین دی کمبود دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала