بلومبرگ از توقف همکاری های نظامی ترکیه و امریکا خبر داد

© AP Photo / Turkish Presidency Press Serviceبلومبرگ از توقف همکاری های نظامی ترکیه و امریکا خبر داد
بلومبرگ از توقف همکاری های نظامی ترکیه و امریکا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید
منابع می گویند که رئیس جمهور ترکیه بخاطر ارایه پاسخ و توقف همکاری های اقتصادی و نظامی با امریکا قصد برگزاری نشست کابینه را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، منابع به رسانه بلومبرگ می گویند که رجب طيب أردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواهان توقف همکاری های نظامی و اقتصادی با امریکا، پس از صحبت های اخیر جو بایدن، در مورد به رسمیت شناختن "نسل کشی ارمنی‌ها" توسط امپراتوری ترکیه شد.

ترکیه خواستار خروج امریکایی‌ها از پایگاه هوایی اینجرلیک شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
ترکیه خواستار خروج امریکایی‌ها از پایگاه هوایی اینجرلیک شد

این رسانه می افزاید که رئیس جمهور ترکیه در تلاش برگزاری نشست کابینه برای ارایه پاسخ به ایالات متحده است، همچین کوشش دارد که همکاری های اقتصادی و نظامی را با این کشور متوقف سازد.

این توافق‌نامه در زمانش به آنکارا امکان حضور در درگیری ها سوریه و عراق و همکاری با واشنگتن را فراهم می‌کرد.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، با صدور بیانیه ای چند روز پیش "نسل‌کُشی ارمنی‌ها" در زمان امپراتوری عثمانی به رسمیت شناخت.

قابل یادآوری‌ست که به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها به دست ترکان عثمانی از وعده های بایدن در ایام رقابت‌های انتخاباتی بود. تا کنون 29 کشور، از جمله فرانسه، روسیه، برازیل، آلمان، هالند، سویدن، ایتالیا، بلجیم، سوئیس، اسلواکیا، جمهوری چک و کانادا، این نسل کشی را رسمیت شناخته‌‌اند.

ترکیه بارها اعلام کرده ترکان عثمانی دست به کشتار ارامنی‌ها نزده‌اند و همواره اتهام نسل‌کشی را رد کرده و گفته که در فاجعه سال‌های 1915 تا 1917 هم ترک‌ها و هم ارمنیان قربانی جنایت واقع شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала