سراج: طالبان پس از توافق با آمریکا حملات شان را افزایش دادند

© @https://twitter.com طالبان در تلاش اند رهبری خود را از پاکستان به افغانستان انتقال دهند
 طالبان در تلاش اند رهبری خود را از پاکستان به افغانستان انتقال دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید
رییس امنیت ملی کشور می‌گوید، مقامات افغانستان همیشه طالبان را به صلح فرا خوانده اند، اما این گروه هیچگونه علاقه ای به این موضوع نشان ندادند.

به گزارش اسپوتنیک، احمدضیا سراج، رییس امنیت ملی امروز (سه‌شنبه، ۷ ثور) در یک نشست خبری  از ادامۀ رابطه القاعده با طالبان یاد می‌کند و می‌گوید که پس از توافق‌نامه صلح با آمریکا، طالبان 24 درصد حمله‌های شان را افزایش داده‌اند و پس از اعلام خروج کامل نیروهای از سوی رییس‌جمهور جوبایدن، این گروه میزان خشونت‌ها را به آخرین حد رساندند.

رییس امنیت ملی کشور گفت، مقامات افغانستان همیشه طالبان را به صلح فرا خوانده اند، اما "آنها هیچ علاقه ای به این موضوع نشان ندادند."

از طالبان تقاضا گردید که به پروسه صلح پابند باشند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
از طالبان تقاضا گردید که به پروسه صلح پابند باشند

آقای سراج متذکر شد که اکنون نیازی به آزادی اعضای باقیمانده طالبان که در زندان های افغانستان هستند، دیده نمی‌شود.

"ما در حال حاضر 5 هزار زندانی طالب را آزاد کردیم، اما این امر به هیچ وجه روند صلح را سهیل نکرد نبود. طبق اطلاعات ما ، بیشتر این افراد  دوباره وارد جنگ شده اند. بنابراین اکنون هیچ دلیلی برای آزادی سایر اعضای طالبان وجود ندارد".

 احمدضیا سراج خاطر نشان کرد که جنگ کنونی افغانستان جنگ منطقه و جهان است و گذاشتن تمامی مسوولیت به دوش نیروهای امنیتی افغانستان کار درستی نیست و اگر برای این چالش، یک راه‌حل اساسی جستجو نشود و کشورهای منطقه همکاری نکنند، در آینده همه کشورها با این تهدید مواجه خواهند شد.

رییس امنیت ملی گفت که بیش‌تر افراد گروه داعش از طریق‌ کشور ترکیه به ایران و پاکستان می‌روند و از مرزهای این دو کشور وارد افغانستان می‌شوند و برای جلوگیری از ورود این افراد با کشورهای ترکیه و ایران مذاکرات آغاز شده تا یک همکاری سه جانبه ایجاد شود.

گروه تروریستی داعش در سال های اخیر، مسئولیت خونین‌ترین حملات را برعهده گرفته است. این گروه تروریستی چندین حمله بر امکان مقدس، در افغانستان انجام داد که ده ها در این حملات جان باختند و یا زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала