طالبان: اشغالگران افغانستان به وعده‌ های خود متعهد بمانند

© AP Photo / Hussein Sayedطالبان: اشغالگران افغانستان به وعده‌های خود متعهد بمانند
طالبان: اشغالگران افغانستان به وعده‌های خود متعهد بمانند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید
طالبان با تاکید بر اینکه این گروه خواستار استقلال، تامین ثبات و استقرار نظام اسلامی در افغانستان است از نیروهای خارجی خواست تا به تعهدات خود متعهد بمانند.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سالروز کودتای 7 ثور در سال 1357 و سالروز پیروزی مجاهدین در 8 ثور سال 1371 نوشت که ملت افغانستان اکنون نیز به بدست آوردن ثمره «جهاد» 20 ساله برابر آمریکا نزدیک شده است.

اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
پاکستان: طالبان در نشست استانبول حضور معنادار خواهند داشت

 طالبان تاکید کرد که با فرارسیدن این روزهای تاریخی «به اشغالگران کنونی یادآور می‌شود چنانکه‌ بجای جنگ راه تفاهم را اختیار کردند و فایده آن را هم دیدند، همچنان باید به وعده‌های خود متعهد بمانند، این ملت را به اختیار خود بگذارند و دیگر از مداخله در امور آنها  خودداری کنند».

بیانیه می‌افزاید که امارت اسلامی با هدف «اعاده استقلال کشور، از بین بردن هرج و مرج و نفاذ نظام اسلامی» تاسیس شده است و اکنون نیز به هیچکس اجازه نمی‌دهد که امیدها و آرمان‌های مردم مجاهد افغانستان را ضایع کند.

طالبان در حالی بار دیگر از آمریکا خواسته تا به تعهدات خویش در توافقنامه قطر پایبند باشد که جو بایدن با تغییر در جدول زمانی خروج نیروها از افغانستان اعلام کرده که خروج کامل از افغانستان نه در اول ماه می تا 11 سپتامبر صورت می‌گیرد.

طالبان همچنین نسبت به از سرگیری حملات علیه نیروهای آمریکایی و ناتو درصورت ادامه حضور نیروهای خارجی فراتر از مهلت تعیین شده در توافقنامه قطر هشدار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала