ویروس کرونا زنان باردار را در معرض خطر خاص قرار می دهد

© Photo / MaineHealth ویروس کرونا زنان باردار را در معرض خطر خاص قرار می دهد
  ویروس کرونا زنان باردار را در معرض خطر خاص قرار می دهد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک دانشمندان دانشگاه آکسفورد ثابت کردند که COVID-19 خطری بزرگتر از آنچه تصور می شد برای زنان باردار دارد.

کارشناسان یافته های خود را در مقاله ای که در ژورنال JAMA Pediatrics منتشر شده ارائه دادند. این تحقیق به طور خلاصه توسط Science Alert منتشر شده است.

نوزاد امریکایی؛ جوان‌ترین قربانی کرونا ویروس شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2020
نوزاد امریکایی؛ جوان‌ترین قربانی کرونا ویروس شد

بر اساس این تحقیق از ماه مارچ تا اکتبر سال 2020، برای اولین بار دانشمندان اطلاعات مقایسه‌ای دقیق در مورد اثرات کووید-19 در بارداری به دست آوردند. آنها دریافتند که خطر این بیماری برای مادران و نوزادان بیش از آنچه گفته شده، است.

طی این مطالعه محققان بیش از 2100 زن باردار از 43 بیمارستان در 18 کشور کم درآمد، متوسط و پردرآمد در سراسر جهان را مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه بی‌نظیر است زیرا هر زن مبتلا به کووید-19 با دو زن باردار سالم که همزمان در همان بیمارستان زایمان می‌کنند مورد بررسی قرار گرفتند.

آزمایش کروناویروس تقریباً 10 درصد از نوزادان تازه متولد شده از مادرانی که آزمایش کرونا آنها مثبت بودند نیز در چند روز اول پس از تولد مثبت بود.

نکته مهم این است که به نظر نمی‌رسد شیردهی با این افزایش مرتبط باشد. با این حال زایمان به روش سزارین ممکن است با افزایش خطر ابتلا نوزاد به این ویروس مرتبط باشد.

استفن کندی استاد پزشکی دانشگاه آکسفورد می گوید؛ ما اکنون می‌دانیم که خطرات مادران و نوزادان بیش از آن است که در ابتدای همه‌گیری تصور می‌کردیم و اقدامات بهداشتی مناسبی باید در این موارد انجام شود. این اطلاعات باید به خانواده‌ها کمک کند چرا که اکنون مشخص شده است که رعایت نکات بهداشتی برای هر فرد برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس ضروری کنند. این اطلاعات همچنین انجام واکسیناسیون تمام زنان باردار را نیز تقویت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала