پیوندهای روسیه و امریکا اگر تنها به روسیه بستگی می داشت به حالت عادی بر می گشت

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پیوندهای روسیه و امریکا اگر تنها به روسیه بستگی می داشت به حالت عادی بر می گشت
پیوندهای روسیه و امریکا اگر تنها به روسیه بستگی می داشت به حالت عادی بر می گشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه درباره پیوندهای روسیه و امریکا گفت، که اگر پیوندهای روسیه و امریکا تنها به روسیه وابسته می بود، به حالت عادی بر می گشت. 

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با اسپوتنیک درباره پیوندهای روسیه و امریکا گفت، که اگر پیوندهای روسیه و امریکا تنها به روسیه وابسته می بود، به حالت عادی بر می گشت. به واشنگتن پیشنهاد داده ایم تا «درگیری دیپلماتیک» را «صفر» کند، اما دولت جدید در همان مسیر حرکت می کند.

لاوروف گفت: "اگر این موضوع تنها به ما بستگی داشت، ما احتمالاً به روابط عادی برمی گشتیم و به عنوان نخستین و از دید من یک گام روشن و نه خیلی دشوار همه گام هایی را که برای محدود کردن کار دیپلمات های روسی در امریکا انجام شد - در پاسخ، ما کار دیپلمات های آمریکایی در روسیه را محدود کردیم".

وی گفت، كه مسكو این پیشنهاد را به دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید امریكا، بی درنگ و به محض سوگند یاد كردن و به قدرت رسیدنش یاد کرده است. 

وزیر خارجه روسیه گفت: "من این را به بلینکن گفتم. من تنها گفتم که گام آشکار ما برای توانایی کار عادی این است که همه آنچه را که باراک اوباما آغاز کرد، دو هفته پیش از ترک ریاست جمهوری، مانند با در محکم کوبیدن، تحریک پاره کردن، دستگیری اموال روسیه، نقض همه کنوانسیون وین، دیپلمات های روسی را بیرون کرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала