بانک انکشاف آسیایی رشد اقتصادی افغانستان را در سال روان سه درصد اعلام کرد

CC BY-SA 4.0 / Eugene Alvin Villar (seav) / Asian Development Bank headquartersبانک انکشاف آسیایی رشد اقتصادی افغانستان را در سال روان سه درصد اعلام کرد
بانک انکشاف آسیایی رشد اقتصادی افغانستان را در سال روان سه درصد اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
بانک انکشاف آسیایی در گزارش تازه خود تخمین زده است که رشد اقتصادی افغانستان در سال روان و آینده میلادی بین 3 تا 4 درصد خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، این بانک می‌گوید که افغانستان با وجود چالش ها و مشکلاتی که دارد رشد ناخالص اقتصادی 3 درصدی در سال روان خواهد داشت.

مسوولان در این بانک می گویند که برای سال 2022 میلادی نیز پیش بینی شده است که رشد اقتصادی افغانستان 4 درصد باشد.

کمک ۵۰ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی برای واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
کمک ۵۰ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی برای واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا در افغانستان

در گزارش این نهاد آمده است که تورم در سال 2020 به 5.6 درصد افزایش یافته است، در حالیکه این رقم در 2019 تا 2.3 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش موفق شدن روند صلح افغانسنتان، مبارزه با فساد و بدتر نشدن وضعیت امنیتی، نقش مهم در رشد اقتصادی خواهد داشت.

نرندرا سینگرو رئیس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان می‌گوید: «ما امیدواریم که بی باوری به وضعیت روان سیاسی خاتمه یابد و روند صلح به کامیابی برسد تا زمینه رشد اقتصادی در افغانستان تقویت شود».

در همین حال آگاهان اقتصادی می‌گویند که حکومت افغانستان هنوز هم با چالش هایی از جمله مبارزه با فساد اداری، برای رشد اقتصادی روبرو است که باید به آن توجه کند.

بانک انکشاف آسیایی در حالی رقم 3 درصد رشد اقتصادی را برای افغانستان در سال روان پیش‌بینی کرده است که پیش از این بانک جهانی در یک گزارش تخمین زده بود که رشد اقتصادی افغانستان در سال روان میلادی، 1 درصد خواهد بود و اگر ویروس کرونا کمرنگ شود، رشد اقتصادی در 2022، سه درصد خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала