Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسیدن بنزما به رائول و عبور از رونالدو

© Flickrکریم بنزما مهاجم رئال مادرید Kerim Benzema ve Zinedine Zidane
کریم بنزما مهاجم رئال مادرید  Kerim Benzema ve Zinedine Zidane - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
کریم بنزما با گلزنی در دیدار شب گذشته رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی دو رکورد را جا بجا کرد.

به گزارش اسپوتنیک،‌ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید و چلسی به تساوی یک بر یک رسیدند و باید دید که در بازی برگشت چه نتیجه ای رقم خواهد خورد. کریم بنزما در این دیدار تک گل رئال مادرید را به ثمر رساند و با همین گل، دو رکورد را جابجا کرد.

کریم بنزما با گلزنی در مقابل چلسی به رکورد 71 گل در چمپیونزلیگ رسید و مشترکا با رائول به چهارمین گلزن برتر تاریخ مسابقات تبدیل شد و حالا فقط رونالدو با 135 ، مسی با 120 و لواندوفسکی با 73 گل را پیش رو دارد.

کریم با دو گل دیگر می تواند به مهاجم لهستانی برسد. او تنها مهاجم از این جمع چهار نفره است که در مسابقات مانده است.

از سویی بنزما تا کنون پنج بار در نیمه نهایی چمپیونزلیگ گل زده که در طول تاریخ فقط رونالدو با 13 ، لواندوفسکی با هفت و مسی با شش گل بیشتر از او گل زده اند. دل پیرو و لیتمانن مثل کریم پنج گل زده اند.

در همین حال کریم بنزما در حال حاضر 33 سال و 129 روز سن دارد و با این سن توانست در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند و تبدیل به مسن ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید شود که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می‌کند.

 پیش از او کریستیانو رونالدو با 32 سال و 86 روز در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای رئال مادرید گلزنی کرده بود و این اتفاق در سال 2017 و در بازی برابر اتلتیکو مادرید رخ داده بود.

اکنون کریستیانو رونالدو در یوونتوس توپ می‌زند و پس از رفتن از رئال مادرید دیگر نتوانسته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد و در سه سال پیاپی مقابل پورتو، لیون و آژاکس و پیش از رسیدن به نیمه نهایی حذف شده است تا آخرین گل رونالدو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به همان بازی مقابل اتلتیکو مادرید در سال 2017 برگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала