روسیه تعداد کارمندان سفارت خود در کابل را کاهش نخواهد داد

© Sputnikروسیه تعداد کارمندان سفارت خود در کابل را کاهش نخواهد داد
روسیه تعداد کارمندان سفارت خود در کابل را کاهش نخواهد داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان گفت که مسکو در پس زمینه کاهش برخی از کارمندان سفارت آمریکا در کابل، قصد ندارد تعداد مأموریت دیپلماتیک خود را در این کشور کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه (8 ثور)، گفت: "مسکو در پس زمینه کاهش برخی از کارمندان سفارت از سوی آمریکایی ها از افغانستان و هشدار در مورد بدتر شدن اوضاع در این کشور، قصد ندارد تعداد مأموریت دیپلماتیک خود را در این کشور کاهش دهد".   

کابلوف گفت: "بسیاری از سفارتخانه ها کارمندان خود راکاهش می دهند، سفارت آمریکا کارمندان خود را کاهش می دهد. ما چنین برنامه ای نداریم".

  کابلوف: آمریکا برای انتقال محموله های نظامی از ما تقاضای کمک نکرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
کابلوف: آمریکا برای انتقال محموله های نظامی از ما تقاضای کمک نکرده است

پیش از این در 27 اپریل، ایالات متحده، در آستانه آغاز خروج احتمالی نیروهای نظامی، به برخی از کارمندان دولت خود دستور داد تا سفارت در کابل را ترک کنند.

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا به دیپلمات ها و سایر کارمندان اشاره دارد که وزارت امور خارجه مشخص نمی کند که کدام قسمت از مقامات در کابل تحت زیر این امر قرار خواهد گرفت.

در این پیام، به موازات این امر، واشنگتن "با توجه به ادامه سطح بالای خطر در افغانستان"، به شهروندان خود که مایل به ترک کشور هستند توصیه می کند، این کار را انجام دهند..

خروج نیروهای آمریکایی از اول ماه مه آغاز خواهد شد، اگرچه پیش از این ، طبق توافق صورت گرفته در دوحه با طالبان ، واشنگتن متعهد شد که آن را تا آن تاریخ تکمیل کند.

گفتنی است که در افغانستان  درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان ادامه دارد، آنها مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و علیه شهرهای بزرگ حمله می کنند. نیروهای دفاع ملی و امنیتی در حال انجام عملیات مشترک ضد تروریسم در سراسر کشور هستند. گفتگوهای صلح در پایتخت قطر در تاریخ 12 سپتامبر سال 2020 بین دولت افغانستان و طالبان تندرو آغاز شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала