هشدار تازه امریکا به طالبان

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerهشدار تازه امریکا به طالبان
هشدار تازه امریکا به طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
ایالات متحده به طالبان هشدار داده است، درصورت بیرون شدن از توافق نامه، به تحریم‌های بین‌المللی مواجه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال های تلویزیونی امریکا، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان هنگام سخنرانی در کمیته امور خارجه کنگره امریکا، گفته است که اگر گروه طالبان سعی کنند که توافق نامه را نقض ویا قدرت را در دست بگیرند، با تحریم ها و انزوای بین المللی روبرو خواهد شد.
وی افزود که در صورت نقض توافق نامه از سوی طالبان، نه تنها امریکا بلکه جامعه جهانی نیز علیه آنها اقدام خواهد کرد.

امریکا به شهروندانش: کسانی که مایل به ترک افغانستان هستند هرچه زودتر این کار را انجام بدهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
امریکا به شهروندانش: کسانی که مایل به ترک افغانستان هستند هرچه زودتر این کار را انجام بدهند

وی گفت: "آنها (طالبان) در انزوا قرار خواهند گرفت، از سوی کشورهای منطقه تحریم خواهند شد، در منطقه و جامعه بین الملل اتفاق نظر قابل توجهی در برابر گرفتن قدرت توسط طالبان وجود دارد.
درعین حال، وی از رهبران پاکستان خواست تا برای کاهش خشونت و حمایت از یک تصمیم مسالمت آمیز در منطقه، از روش خود برای کاهش خشونت استفاده کنند.
خلیلزاد افوزد که اگ فعالیت نظامی در یکی از کشورهای مجاور تشدید شود، عواقب خوبی به کشورها نخواهد داشت.
این درحالیست که وزارت امور خارجه ایالات متحده امریكا به شهروندانش سفارش کرده است، که اگر مایل به ترک افغانستان هستند، این کار را به سرعت انجام دهند.
در این سند آمده است: "از سفر به افغانستان به دلیل کووید-19، جنایت، تروریسم، ناآرامی های داخلی، آدم ربایی و درگیری مسلحانه خودداری کنید. شهروندان امریکایی که مایل به ترک افغانستان هستند باید این کار را در اسرع وقت با پروازهای تجاری ارزان قیمت انجام دهند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала