Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پی‌اس‌جی - سیتی؛ جنگ اعراب سرمایه‌دار در مستطیل سبز

© AP Photo / Kamil Zihniogluأهداف مباراة باريس سان جيرمان ومارسيليا في الدوري الفرنسي
أهداف مباراة باريس سان جيرمان ومارسيليا في الدوري الفرنسي - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
پاری‌سن‌جرمن و منچسترسیتی امشب در پاریس دیدار می‌کنند که تقابل دو تیم بیشتر از فوتبال، به تقابل سیاسی می‌ماند.

به گزارش اسپوتنیک؛ دالرهای نفتی در سال‌های گذشته به کار منچسترسیتی و پاریسن‌جرمن آمدند و این تیم‌ها توانستند به ترتیب فاتح لیگ برتر انگلیس و لیگ یک فرانسه برای چند بار شوند. با این حال این پول نشأت گرفته از خلیج فارس آن‌ها را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نرسانده است. پس از چند سال حسرت اکنون دو باشگاه رو در روی هم قرار گرفته‌اند و می‌توانند از فرصت خود بهره ببرند و ضمن صعود به دیدار نهایی این رقابت‌ها، حریف ثروتمند و با نام‌ونشان خود را در دنیای تجارت نیز شکست دهند و با یک تیر دو فاخته بزنند.

این موضوع فراتر از رقابت برای دو باشگاهی است که می‌خواهند یک دیدار فوتبال را برنده شوند بلکه بیش‌تر به جنگی بین دو کشور قدرتمند امارات و قطر نیز می‌ماند.

هر دو کشور عربی که با هم مشکلاتی دارند و تنش‌های بزرگ سیاسی بین‌شان وجود دارد سال‌ها است به دنبال فتح جام لیگ قهرمانان اروپا هستند.

منچسترسیتی از امارات حمایت می‌شود و مالکش شیخ منصور ابن زاید آل نهیان است که علاوه بر نخست وزیری در امارات عضو خانواده سلطنتی ابوظبی است. او ثروتمندترین مرد فوتبال بریتانیا محسوب می‌شود و از سال 2008 که در سیتی حاضر شد تاکنون یک میلیارد و 924 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده است. نخستین خرید او روبینیو بود که با قراردادی 43 میلیون یورویی به سیتزن‌ها پیوست.

پاریسن‌جرمن دیگر تیم اروپایی است که با وجود حضور در فینال فصل گذشته هرگز نتوانسته است لیگ قهرمانان را فتح کند. این تیم از قطر حمایت می‌شود. ناصر الخلیفی تنها رییس باشگاه است. مالک پی‌اس‌جی امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سال 2011 باشگاه را از طریق سازمان سرمایه‌گذاری قطر خرید. او عاشق فوتبال است و به همین خاطر پاریسن‌ژرمن را خرید و جام جهانی 2022 را ساماندهی کرده است. یکی از اهداف اصلی مالک تیم فرانسوی فتح لیگ قهرمانان پیش از رقیب اماراتی است. به همین خاطر پاریسن‌جرمن تاکنون یک میلیارد و 304 میلیون یورو هزینه کرده است که در این میان گران‌ترین انتقال تاریخ با 222 میلیون به این تیم اختصاص دارد.

با این حساب دیدار این دو تیم، به یک دیدار ساده در دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نمی‌ماند و جنگ اعراب پول‌دار در مستطیل سبز است.

اختصاصی اسپوتنیک – مسرور تابش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала