Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

آمریکا: برای خروج نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام می‌کنیم

© Sputnikآمریکا: برای خروج نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام می‌کنیم
آمریکا: برای خروج نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
مقامات ارشد نظامی آمریکا اعلام کردند که پنتاگون در حال ایجاد یک نیروی 650 نفری برای اعزام به افغانستان است تا از نیروهای درحال خروج از این کشور محافظت کنند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین تأیید کرده است که برای اطمینان از ایمنی خروج نیروهای آمریکایی و بین‌المللی از افغانستان، دو فروند بمب افکن بی-52 را به منطقه اعزام کرده است.

سخنگوی پنتاگون گفته که این دو بمب افکن با هدف پشتیبانی از خروج مصون نیروهای امریکایی از افغانستان به منطقه فرستاده شده‌اند.

جان کربی، سخنگوی پنتناگون گفته است وزارت دفاع آمریکا با توجه به "اظهارات تند" طالبان، اقدامات احتیاطی را انجام داده است. به گفته او، همه احتمالات باید در نظر گرفته شود و این که طالبان ممکن است در برابر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی مقاومت نشان دهند.

Министр обороны США Джим Мэттис - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2017
وزیر دفاع آمریکا فرمان فرستادن نیرو های اضافی به افغانستان را امضا نمود

اعزام این نیروها، درحالی که فقط چند روز محدود روز به آغاز جدول زمان جدید برای خروج نیروها از افغانستان باقی مانده است، چند روز پیش توسط «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تایید شده و این اقدام برای تسهیل خروج نیروها انجام می‌‍شود.

روز یکشنبه نیز ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در یک کنفرانس خبری درباره تاریخ آغاز خروج نیروها گفت: اکنون همه نیروهای ما در حال آماده‌سازی برای بازگشت هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته با اعلام جدول زمانی جدید برای خروج از افغانستان مدعی شده بود که «جنگ‌های بی‌پایان» را خاتمه خواهد داد.

با این حال، برخی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که واشنگتن می‌خواهد یک جنگ از راه دور را در افغانستان آغاز کند، همان‌طور که پیش از این در کشورهای دیگری مانند یمن، سوریه و سومالی این کار را کردهاست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала