دستور آمریکا برای کاهش هرچه زودتر کارمندان سفارت این کشور در کابل

CC0 / USAID Afghanistan / آمریکا به بخش زیادی از کارمندان سفارت خود دستور داد که افغانستان را ترک کنند
آمریکا به بخش زیادی از  کارمندان سفارت خود دستور داد که افغانستان را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا دستور خروج شمار قابل توجهی از کارمندان سفارت خود در افغانستان را صادر کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، وزارت خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی مستقر در افغانستان ، توصیه کرده است که باید به سرعت هرچه ممکن با پروازهای تجارتی قابل دسترس، افغانستان را ترک کنند.

در توصیه‌نامه وزارت خارجه آمریکا که روز سه‌شنبه، هفتم ثور نشر شد، مشخص نشده است که چه تعداد از کارمندان سفارت این کشور در کابل باید براساس این توصیه‌نامه خارج شوند. این دستور همه کسانی را در بر می‌گیرند که وظایف‌شان بدون حضور در افغانستان قابل اجرا است.

از جانب دیگر، وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور توصیه کرده است که از سفر به افغانستان به دلیل «شیوع کرونا، جنایت، تروریسم، ناآرامی‌های داخلی، آدم‌ربایی و درگیری مسلحانه» خودداری کنند.

امریکا سفارت خود را در افغانستان حفظ می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
امریکا سفارت خود را در افغانستان حفظ می‌کند

در این توصیه‌نامه از شهروندان آمریکا خواسته شده است که به زودترین فرصت افغانستان را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا گفته است که سفر به تمام مناطق افغانستان به دلیل میزان بحرانی آدم‌ربایی، گروگان‌گیری‌، بمب‌گذاری‌های انتحاری، عملیات جنگی گسترده نظامی، ماین‌گذاری‌های و حملات تروریستی، مصون نیست.

با این حال، راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا گفته است که با توجه به افزایش گزارش‌های خشونت و تهدید در کابل، شماری کمی از کارمندان این سفارت افغانستان را ترک می‌کنند.

او در رشته توییتی نوشته است که این موضوع تغییری در مأموریت سفارت امریکا در کابل به وجود نخواهد آورد.

به گفته او، با خروج کارمندانی که وظایف آن‌ها از جاهای دیگر قابل اجرا است، کارکنانی که به مسایل خروج نیروهای امریکایی مرتبط هستند، در افغانستان باقی می‌مانند.

کاردار سفارت امریکا در کابل گفته است که حمایت دیپلماتیک از افغانستان ادامه می‌یابد که این حمایت شامل پشتی‌بانی از روند صلح افغانستان، کمک‌های اقتصادی بشردوستانه و حفاظت از حقوق زنان است.

بسیاری‌ها دستور خروج کارمندان سفارت آمریکا در کابل را «غیرمعمول» توصیف کرده‌اند. چنان که در موارد مشابه وزارت خارجه آمریکا برای خروج «کارمندان غیرضروری» اقدام می‌کرد.

این دستور در حالی صادر شده است که آمریکا برای آغاز خروج نیروهای از افغانستان آماده‌گی می‌گیرد. طبق برنامه اعلام شده، نیروهای آمریکایی روند خروج از افغانستان را در اول ماه می آغاز می‌کنند و این روند تا 11 سپتامبر ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала